اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکیل 64 پرونده تخلفاتی ویژه بازار مدارس

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت از تشکیل 64 پرونده تخلفاتی ویژه بازار مدارس خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات کشف شده در این مدت عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی است.

تشکیل 64 پرونده تخلفاتی ویژه بازار مدارس

 اسماعیل مسلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و حتی چند روز قبل‌تر از آن طرح ویژه نظارتی بر بازار مهر انجام شد.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح جلوگیری از بروز تخلفات صنفی در عرضه لوازم مورد نیاز مدارس بود، بیان کرد: این طرح با همکاری ارگان‌های مربوطه از جمله ارشاد و اصناف انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در قالب اجرای این طرح بر اصناف مختلف از جمله واحدهای تأمین کننده لوازم‌التحریر از لحاظ میزان تولید، واردات و فروش نظارت شد، اضافه کرد: در مجموع طی یک ماه گذشته یک هزار و 460 بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد.

مسلمی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات کشف شده در این مدت عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی بود، افزود: در نهایت با پایان طرح 64 پرونده به ارزش 800 میلیون ریال تشکیل شد.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های مهم در این طرح نظارتی کیفیت و دقت در ارائه خدمات بود، گفت: نظارت بر صدور و ارائه فاکتور فروش معتبر توسط واحدهای عرضه‌کننده لوازم‌التحریر و نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و نیز جلوگیری از عرضه انواع اقلام نوشت افزار تقلبی و غیر استاندارد و برخورد قانونی با کالاهای قاچاق در سطح بازار از جمله اقدامات انجام شده در این طرح نظارتی بود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس بر موضوع احتکار نیز نظارت جدی انجام گرفت، گفت: همچنین از طرق ستاد خبری 124 و گزارش‌های مردمی نیز با همکاری تعزیرات حکومتی نظارت‌های لازم بر بازار صورت گرفت.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول