اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

خدمات رسانی به زائرین در مهران با ایجاد بازارچه مرزی توسعه می‌یابد

نماینده ایلام در مجلس گفت: بنا داریم با حضور سرمایه‌گذاران ایلامی در مهران و اعطای زمین‌ دولتی، خدمات‌رسانی به زائرین اربعین را با توسعه بازارچه مرزی ارتقا داده و فروشگاه‌های بزرگ راه‌اندازی کنیم.

خدمات رسانی به زائرین در مهران با ایجاد بازارچه مرزی توسعه می‌یابد

سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره بهبود زیرساخت‌های تردد زائرین اربعین از مرزهای این استان گفت: حدود 6 سال است که خداوند لطف و عنایت ویژه‌ای را شامل حال استان ایلام و مردمش کرده است و شهر مهران در ایران و جهان آوازه خاص پیدا کرده است.

وی افزود: مهران دروازه عتبات عالیات در کشور مشهور شده است، ضمن اینکه به برکت امام حسین علیه‌السلام هر ساله بر تعداد زائران افزوده شده و سال جاری هم چون ویزا رایگان شده است، حجم زائرین به 2 برابر سال گذشته رسیده است. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: بیشترین مسیر در کشورمان که از هر نظر دارای ثبات امنیتی بالاتر و امکانات بیشتر است و زائرین این مسیر طولانی را در کشورمان طی می‌کنند تا به مرز مهران برسند در داخل ایران است و روبه‌روی شهر مهران، بدره، کوت و شهرهای دیگر تا نجف و کربلاست که همگی آنها شیعه بوده و هیچ مشکل ناامنی در آن مناطق وجود ندارد. 

امینی گفت: وضعیت جاده و امکانات استان ایلام و استان‌های روبه‌روی آن در عراق در حالتی است که منت‌دار حضور همه زائرین برای تردد از مرز مهران هستیم و آنها هم از این مرز استقبال کرده و این افتخار را به خادمان امام حسین علیه‌السلام می‌گذارند. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال پیش زیرساختی در استان ایلام و مهران برای تردد زائرین وجود نداشت و جاده آنجا معمولی و درجه دو بوده، ولی وقتی بحث راهپیمایی اربعین مطرح شده و زائرین از آن استقبال فوق‌العاده‌ای کردند، نظام جمهوری اسلامی به سمت بهبود زیرساخت‌ها آن هم از جاده‌ها را در دستورکارش قرار داد. 

وی گفت: مسیر ایلام به مهران هم‌اکنون  جاده‌ای 4 بانده و اتوبان است که فقط یک تونل آن باقی مانده، هر چند قرار بود بهره‌برداری از آن پیش از اربعین سال جاری صورت گیرد، اما کمی به تأخیر افتاده است. 

وی افزود: مسیر ایلام، ملک‌شاهی به مهران هم اختلاف 10 کیلومتری دارد که اقدامات لازم برای بهبود این مسیر هم انجام شده و تعداد زیادی از زائران هم از آن جاده تردد می‌کنند و قرار است که این مسیر هم 4 بانده شود. 

امینی درباره زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان ایلام، خاطرنشان کرد: یک بیمارستان بزرگ در مهران و بیمارستان‌های شهر ایلام و واحدهای سیار در نقاط مختلف تا نقطه صفر مرزی، عوامل اورژانس و پایگاه‌های آنها بخشی از خدمات سلامت محسوب می‌شود. 

امینی گفت: کلیه ساختمان‌های اداری، مدارس و مساجد و منازل شهر مهران و ایلام دراختیار زائرین است.

وی ادامه داد: من در ایلام خانواده‌هایی را می‌شناسم که کلید منزل‌شان را به یک نفر داده و اعلام کرده است که هر زائری که درخواست استراحت در منزلم را داشت، به صورت صلواتی می‌تواند این کار را انجام دهد، که البته این موضوع افتخار مردم محسوب شده و آن را خدمت‌رسانی به زائر سیدالشهداء می‌دانند. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چند دستگاه تصفیه آب شرب و تولید آب معدنی در مهران و نقطه صفر مرزی تعبیه شده است که آن را در ظرف‌های یکبار مصرف تولید کرده و مستقیم دراختیار زائر قرار می‌دهند. 

امینی تصریح کرد: مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی چهاربانده است، اما به دلیل تردد حجم زیادی از زائر و محل رفت و آمد اتوبوس‌ها کمی مشکل‌ساز شده است که امیدوارم با دستور مسؤولین عریض‌تر شود تا مشکل رفع شود، ضمن اینکه مسیر کمربندی غربی و شرقی مهران نیز افتتاح شده و عملاً خودروهای عبوری و اتوبوس‌های حامل زائرین وارد شهر مهران نشده و مستقیم به پل زائر می‌رسند. 

وی گفت: بنا داریم با حضور سرمایه‌گذاران این استان در مهران و ایلام و اعطای زمین‌های دولتی، خدمات‌رسانی به زائرین را گسترش داده و اهمیت بیشتری را به بازارچه مرزی بدهیم و در همین راستا، اگر فروشگاه‌های بزرگ احداث شود، می‌تواند نیازهای زائرین را برطرف کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول