اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور برگزار شد

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با حضور مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور برگزار شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم ، نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و روسای پارک‌های علم و فناوری منطقه ۲ کشور با حضور  مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این نشست نیسی با اشاره به این نکته که منطقه ۲ ظرفیت خوبی دارد که باید از آن به‌طور کامل استفاده کرد، این ظرفیت‌ها را در منطقه تاثیرگذار دانست و خواستار آن شد که معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها از این پتانسیل در جهت کسب منابع و اعتبارات لازم بهره‌برداری کنند.

وی انعقاد قراردادهای مختلف در قالب طرح‌های پژوهشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و بر استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و برقراری ارتباطات پژوهشی و تحقیقاتی با کشورهای هم‌جوار تاکید کرد.

در ادامه علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران نیز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین سالار شهیدان، با اشاره به این‌که منطقه ۲ کشور که متشکل از سه استان گیلان، گلستان و مازندران است، حدود ۱۰ درصد جمعیت ایران را دارد، به بررسی شاخص‌های مختلف این منطقه و مقایسه آن با میانگین کشور پرداخت.

وی پل‌های ارتباطی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های حاشیه دریای خزر، پتانسیل خوبی برای منطقه ۲ ایجاد می‌کند، بر لزوم بهره‌برداری از این ظرفیت با تکیه بر پتانسیل‌های علمی پژوهشی در منطقه تاکید کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران، انعقاد قراردادهایی با مناطق آزاد را یکی از راه‌های توسعه اهداف علمی و پژوهشی در منطقه دانیت و اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک و با تحقق یک منطقه آزاد مدون در مازندران، این مهم نیز تحقق یابد.

گفتنی است در پایان این نشست، نیسی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، از پروژه در حال احداث آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مازندران نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول