اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

پیام سیدالشهدا در قالب‌های هنری به جهانیان رسانده شود

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح گفت: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که پیام سیدالشهدا در قالب فرهنگ و هنر به گوش جهانیان رسانده شود.

پیام سیدالشهدا در قالب‌های هنری به جهانیان رسانده شود

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از قم به کربلای معلی، محمد حبیبی که در ایام پیاده‌روی اربعین در موکب اهالی فرهنگ و هنر در مسیر نجف به کربلا حضور داشت در سخنانی اظهار کرد: قیام سیدالشهدا(ع) و ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن حضرت هم در آن زمان و هم در زمان حلی حرکتی فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در آن زمان زندگی می‌کردند می‌دانستند سیدالشهدا تنها است و با یاران خود قطعاً به شهادت خواهد رسید، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) چون حرکت خود را مربوط به انسان خاص و در یک زمان خاص نمی‌دانست بنابراین ندا سر داد «آیا یاری کننده‌ای هست که مرا یاری کند؟».

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح با تأکید بر اینکه امروز فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما به نوعی لبیک به ندای سرور و سید شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین است، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری از وظایف ذاتی بنیاد فرهنگی روایت فتح است که در موکب اهالی فرهنگ و هنر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم قدم مثبتی در زمینه تبیین قیام عاشورا برداریم، تأکید کرد: تا جایی که بتوانیم و امکان داشته باشد باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که پیام سیدالشهدا در قالب فرهنگ و هنر به گوش جهانیان رسانده شود.

حبیبی اشاره به اثرگذاری استفاده از فرهنگ و هنر در رساندن پیام عاشورا گفت: از قالب‌های مختلف هنری از جمله فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی و سایر هنرهای به‌روز می‌توانیم برای رساندن پیام عاشورا به همه مردم جهان استفاده کنیم.

گروهی از هنرمندان و خادمان هیئت هنر و رسانه قم و بسیاری از شهرهای دیگر به سرپرستی استاد مسعود نجابتی از هنرمندان برجسته کشور، با برپایی موکبی در عمود 299 مسیر نجف به کربلا، برای نخستین بار اقدام به برپایی یک چاپخانه در مسیر حرکت زائران کرده و با درج انواع شعارهای حسینی روی کوله‌پشتی‌ها، البسه و چفیه و پرچم‌ها  به زبان‌های فارسی،عربی و انگلیسی، زمینه گسترش فرهنگ حسینی را در بین زائران اربعین حسینی به زبان هنر فراهم آورده است.

انتهای پیام/78010*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول