اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش ۳۸ درصدی وصول مالیات در آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست امسال وصول مالیات‌ها در استان ۳۸ درصد افزایش داشته و برابر با ۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

افزایش ۳۸ درصدی وصول مالیات در آذربایجان‌غربی

حسن کوماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی وصول مالیات در آذربایجان‌غربی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت ۶۳۰ میلیارد تومان مالیات و عوارض در سطح استان وصول شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به عوارض و مابقی مربوط به مالیات است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه امسال پیش‌بینی شده بود تا درآمدهای مالیاتی استان یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان باشد، افزود: این میزان در حالی اعلام شده است که مطالبات معوقه مالیاتی آذربایجان‌غربی با احتساب جریمه برابر با پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۴ درصد از درآمده پیش‌بینی شده بودجه امسال محقق شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزایش وصولی مالیات استان در امسال بدون افزایش فشار به واحدهای تولیدی و صنایع محقق شده است، ادامه داد: درآمدهای مالیاتی استان از محل وصول معوقات تراکنش‌های بانکی، کارت‌های بازرگانی و فروش سکه بوده که برای اخذ این مطالبات همکاری قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی استان نقش اساسی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دریافت معوقات مالی مربوط به کارت‌های بازرگانی امری سخت تلقی می‌شد، تصریح کرد: با عزم جدی مسؤولان برای مقابله با فرارهای مالیاتی رویکرد مطلوبی در ارتباط با وصول معوقات مالیاتی این کارت‌ها در حال حاضر وجود دارد و در این ارتباط در سطح استان دو هزار میلیارد تومان مالیات معوقه کارت‌های بازرگانی بدون احتساب جریمه در نیمه نخست امسال وصول شده است.

انتهای پیام/ ۶۱۰۲۳/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول