اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری به یاد اسرای کربلا غرق در ماتم و عزا

اربعین حسینی تمام معادلات جهانی را برهم زد، مراسم اربعین با حضور خیل عظیم عزاداران از سراسر جهان در حال برگزاری است، نظمی عجیب در میان اینهمه بی‌نظمی.

چهارمحال و بختیاری به یاد اسرای کربلا غرق در ماتم و عزا

خبرگزاری فارس- مریم بیگی؛ کافی است از خانه بیرون بیایی، فرقی نمی‌کند به کدام سمت بروی شمال، جنوب، شرق و غرب شهر، دسته‌های عزاداری با طبل، زنجیر و بلندگوهای بلند برای اربعین سید و سالار شهیدان به عزاداری می‌پردازند، افرادی که از سفر اربعین حسینی جا مانده‌اند سعی دارند با حضور در هیأت‌های عزاداری تسلای دلشان باشند و به خود وعده بدهند که شاید سال دیگر همین موقع در جمع عزاداران حسینی در کربلای معلی باشند.

اربعین حسینی تمام معادلات مستکبران جهانی را برهم زد، مراسم اربعین با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی از کشورهای مختلف و در سکوت خبری رسانه‌های استعماری بزرگ جهان در حال برگزاری است، امروز کربلا مکانی است که مردم در این اجتماع بزرگ بدون دخالت نیروهای دولتی بدون اینکه نگران باشند اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد به راه خود ادامه می‌دهند؛  نظمی عجیب در میان اینهمه بی‌نظمی.

مراسم پیاده‌روی اربعین جایی است که تمام ترس‌ها فرو می‌ریزد؛ بدون اینکه نگران غذا، جای خواب و حتی وسیله نقلیه برای رفت و برگشت باشی پا در جاده عاشقی می‌گذاری و می‌بینی نیرویی عظیم این خیل جمعیت را سامان داده که اگر توان تمام دولت‌های منطقه را بکار بگیری در زمانی بغیر از ایام اربعین حسینی نمی‌توانی حتی یک میلیون از این جمعیت را ساماندهی کنی و به مقصد برسانی.

چهارمحال و بختیاری نیز همانند سایر نقاط کشور در عزای سید و سالار شهیدان غرق در سوگ و اندوه است.

همایش پیاده‌روی حرم تا حرم از امامزاده سید محمد سلطان سبزپوش ناحیه غرب شهرکرد تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد از صبح امروز آغاز و سپس اجتماع بزرگ عزاداران و هیأت‌های حسینی در آستان مقدس امامزاده حلیمه و حکمیه خاتون برگزار شد.

از شب گذشته نیز تکایا، مساجد، هیات‌ها و تمام کوی و برزن شهرها و روستاها مراسم عزاداری خود برای امام حسین(ع) را آغاز کرده‌اند و به یاد اسرای کربلا به سوگ نشستند.

سیاه چادرهای عشایر بختیاری و قشقایی چهارمحال و بختیاری نیز تلاش کردند در حد وسعشان با برگزاری عزاداری در چادرهایشان از خیل عزاداران اربعین حسینی جا نمانند.

در بیشتر شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری مانند بروجن، گندمان، بلداجی، دستگرد امامزاده، اردل، لردگان و ... نیز خیل عظیمی از مردم به صورت خودجوش مسیرهای منتهی به حرم امامزادگان یا شهدای گمنام را به یاد پیاده‌روی کاروان اسرا با پای پیاده پیمودند تا اینگونه عرض ارادت خود را به ساحت آل الله (علیهم السلام) ابراز کنند.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول