اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

روزبازار فرش و صنایع دستی در کرج ایجاد می شود

شهردار کرج گفت: شهرداری آمادگی دارد حاشیه بوستان ها و یکی از روزبازارهای سطح شهر را به فروش صنایع دستی اختصاص دهد.

روزبازار فرش و صنایع دستی در کرج ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج صبح امروز در جلسه زیرساخت ها و فرصت های گردشگری استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، در خصوص ساخت هتل پنج ستاره در کرج گفت: در حال حاضر مشکل پیش رو وام تبصره دار و تسهیلات بانکی است که باید پرداخت شود که در صورت انجام این امر طی دو الی سه ماه آینده استان البرز دارای یک هتل پنج ستاره می شود.

شهردار کرج ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای اختصاص حاشیه بوستان ها و یکی از روزبازارهای سطح شهر به صنایع دستی اظهار کرد: عملیات اجرایی پارک حیات وحش حصار آغاز شده و تکمیل فضای سبز و بخش تفریحی اراضی باغستان نیز در حال انجام است اما در زمینه واگذاری زمین هنوز نتیجه ای حاصل نشده و با شرط هایی که راه و شهرسازی برای ما گذاشته نمی توانیم آجر روی آجر بگذاریم و شاید مجبور شویم بخش های ساخته شده را هم مسکوت بگذاریم.

وی مطرح کرد: مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن این بود که ما 15 درصد تراکم در هفت درصد سطح اشغال یعنی یک و نیم میلیون مترمربع در 700 هزار مترمربع سطح اشغال در آن محدوده داشته باشیم که این موضوع در صورتجلسه ها و مطالب ارائه شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی البرز نادیده گرفته می شود که در صورت بازگشت به توافق مذکور، عرصه برای همکاری و فعالیت ما در این زمینه باز خواهد شد.

شناسایی زمین های مستعد برای ساخت مجموعه گردشگری در البرز

غلامحسین سلمانی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز نیز در این جلسه بیان کرد: مقرر شده تا روز سه شنبه زمین های مستعد و محلاتی که برای احداث هتل یا مجموعه های گردشگری مناسب هستند را معرفی و مختصات این زمین ها را مشخص کنیم. بر اساس مکاتبه انجام شده از طریق دفتر فنی استانداری، زمین هایی در شهرهای گچسر، نظرآباد، طالقان و ماهدشت معرفی شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز از فرمانداران و شهرداران استان البرز خواست توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا بتوان زمین های مستعد را شناسایی کنیم اگرچه ممکن است کاربری این زمین ها گردشگری نباشد؛ در صورت کشف استعداد زمین ها، موضوع در استانداری و کارگروه های مربوطه بررسی و مراحل تعیین کاربری و کار جدی آغاز می شود.

انتهای پیام/پ2/ 1105/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول