اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیاده‌روی فقط به خاطر پراید!

همایش پیاده‌روی همگانی زنجان سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود و جایزه ویژه این مراسم یک دستگاه خودروی پراید است، جایزه‌ای که گفته می‌شود فقط به خاطر آن مشارکت مردم چندین برابر می‌شود.

پیاده‌روی فقط به خاطر پراید!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سوم آبان‌ماه امسال و به مناسبت هفته تربیت‌بدنی قرار است، همایش پیاده‌روی خانوادگی در زنجان برگزار شود.

این همایش عمومی بوده و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد و طبق اعلام اداره کل ورزش و جوانان جایزه ویژه این برنامه یک پراید است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در همین باره با اشاره به اینکه همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها مستمر بوده و برای تشویق مردم به انجام ورزش همگانی برگزار می‌شود.

علی خلیلی با اشاره به اینکه شرکت مردم در همایش پیاده‌روی، نشان از توجه آنان به امر مهم سلامت است، افزود: طی سالیان شاهد حضور چشمگیر مردم در این همایش‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان با ایجاد ورزش همگانی زمینه تحقق نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی که دستخوش بسیاری از مشکلات هستیم، برگزاری ورزش همگانی با برنامه‌های نشاط انگیز موجب ایجاد روحیه نشاط در مردم و خودباوری می‌شود که این مهم فعالیتی بسیار ارزنده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون 35 ایستگاه ورزش همگانی در استان زنجان فعال است، تصریح کرد: استقبال از اجرای ورزش صبحگاهی بسیار مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد از جمله بانوان کارمند به علت حضور در محل کار فرصت حضور در ورزش صبحگاهی را ندارند از همین رو به دنبال ایجاد محلی برای ورزش عصرگاهی نیز هستیم، اضافه کرد: تاکنون موفق به اجرای این طرح نشده‌ایم اما با جدیت دنبال اجرایی کردن موضوع هستیم.

خلیلی با اشاره به اینکه ورزش صبحگاهی یکی از نیازهای امروز جامعه است، تصریح کرد: قطعا اگر ایستگاه‌هایی در این حوزه هم ایجاد شود، استقبال خوبی از آن خواهد شد.

*پراید نباشد مردم مشارکت نمی‌کنند

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: برنامه هیأت این بود که جوایز مربوط به پیاده‌روی همگانی خرد شود و به جای هدیه یک دستگاه پراید، جوایز دیگری همچون دوچرخه اهدا شود اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

رحیمی‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته اهدای پراید را نداشتیم به همین خاطر آمار مشارکت مردم بسیار پایین آمد، گفت: سال قبل با وجود توزیع 200 هزار قبض فقط 50 هزار نفر در این پیاده‌روی حضور پیدا کردند و مشارکت مردمی به حداقل رسید.

وی با بیان اینکه به علت شاخص بودن خودروی پراید مردم بیشتر تشویق می‌شوند که در این همایش حضور پیدا کنند، افزود: از همین رو امسال تصمیم گرفتیم که خودروی پراید را داشته باشیم.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال علاوه بر خودروی پراید 40 دستگاه دوچرخه نیز اهدا خواهد شد، اضافه کرد: ما خودمان تمایل به اهدای پراید نداریم، اما چون مشارکت مردم با پراید محقق می‌شود از همین رو پراید به عنوان هدیه ویژه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: امسال 150 هزار قبض پیاده‌روی در بین مردم توزیع خواهد شد.

*مشارکت شهرداری در اهدای پراید

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: شهرداری زنجان در حوزه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی مسىؤولیت دارد از همین رو در حوزه‌های این چنینی هم مشارکت می‌کند و در بخش ورزش نیز که یکی از اهداف فعالیت سازمان است، مشارکت فعالانه داریم.

مریم شعبانی در ارتباط با اهدای پراید و مشارکت شهرداری در اهدای این جایزه نیز اظهار کرد: ما نیز قبول نداریم که از پراید برای تشویق مردم به منظور حضور در پیاده‌روی استفاده کنیم، اما در هر صورت مردم باید با اموری که به آن علاقه‌مند هستند جذب پیاده‌روی شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌های مربوط به خرید پراید از سوی شهرداری مساعدت شده است، تصریح کرد: سال قبل اهدای جایزه از سوی شهرداری در قالب دوچرخه بود، اما امسال با تصمیم هیأت در این حوزه مشارکت کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه مشارکت بیشتر مردم با اهدای پراید محقق می‌شود از همین رو تصمیم بر این شد که پراید اهدا شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نیز با خرد کردن جایزه موافق بود، اما به تصمیم گیرنده که هیأت همگانی است احترام گذاشتیم و مشارکت خودمان را انجام دادیم، افزود: امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در پیاده‌روی باشیم.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول