اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

زارعی: مهمترین ویژگی علیپور ثبات اوست/ رقیبان رضا از او الگو برداری می‌کنند

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: ثبات یک ورزشکار برای چند سال پیاپی کار سختی است، اما علیپور در سال‌های اخیر همیشه ثبات داشته باشد.

زارعی: مهمترین ویژگی علیپور ثبات اوست/ رقیبان رضا از او الگو برداری می‌کنند

رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد رضا علیپور در مسابقات جام جهانی سنگ‌نوردی کسب مقام ششم اظهار داشت: نتایج نسبتا خوب بود. 16 نفری که به فینال راه پیدا کرده بودند 14 نفرشان رکوردی زیر 6 ثانیه داشتند که این نشان می‌دهد رکوردها خیلی به هم نزدیک شده است. سنگ‌نوردی که توانست قهرمان شود، رکورد 5 ثانیه و 49 صدم ثانیه را به ثبت رساند.

وی ادامه داد: رکورد علیپور در حال حاضر 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه است که فعلا کسی نتوانسته آن را بشکند، اما به هر حال رکوردها برای شکسته شدن است. در هر دوره سطح مسابقات بالا می‌رود و فدراسیون جهانی نیز تغییری را در گیره‌ها به وجود آورد که وضعیت بهتر شده است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در مورد اینکه احساس می‌شود علیپور نسبت به گذشته افت داشته است، گفت: اینکه یک ورزشگاه در هر دوره بتواند رکورد بزند و قهرمان شود، امکانپذیر نیست و ثبات برای چند سال قطعا کار سختی است، اما علیپور توانسته در این چند سال همیشه ثبات داشته و جزو 10 نفر اول مسابقات باشد که مهمترین ویژگی اوست.

زارعی عنوان کرد: به هر حال داشتن رقیب در کشور به پیشرفت یک ورزشکار کمک می‌کند. علیپور در چند سال گذشته رقیبی نداشته ولی خوشبختانه الان پسر عمویش یعنی مهدی علیپور شرایط خوبی دارد و در انتخابی تیم ملی 5 بار رکورد زیر 5 ثانیه را ثبت کرده است. اما به هر حال کشورهای دیگر هم هر روز در حال پیشرفت هستند. 

وی با اشاره به اینکه امکانات و زیرساخت‌ حرف اول را می‌زنند، گفت: ما برای آوردن یک گیره هزار مشکل داشتیم و تجهیزات‌مان باید بیشتر و این مسائل برطرف شود. 

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد: توقعات از علیپور بالاست. وقتی صدم ثانیه‌ها رتبه‌های ورزشکاران را مشخص می‌کند، سخت است که شما همیشه بخواهید روی سکو بروید. مهم این است که او ثبات داشته است و توانسته خودش را در میان برترین‌ها قرار دهد. در مجموع اگر یک قهرمان رقیب نداشته باشد انگیزه‌هایش کمتر می‌شود. فکر می‌کنم فدراسیون جهانی باید در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشد و المپیک 2024 می‌تواند کمک زیادی کند.

زارعی با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این رقابت‌ها 15 تا 20 آبان ماه در اندونزی برگزار می‌شود. اندونزی خودش یکی از قطب‌های سنگ نوردی دنیاست و یکی از سنگ‌نوردهای این کشور در قسمت بانوان رکورد جهانی را هم در جام جهانی چین شکست. به این ترتیب مسابقات مهمی پیش رو خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مربی در سطح جهانی برای علیپور وجود دارد یا خیر، گفت: علیپور با توجه به تجربه و رکوردهایی که دارد، خودش در حد یک مربی تراز اول بین‌المللی است و شاگردهایی هم دارد، بنابراین او در حال حاضر فقط از مربیان بدنساز، روانشناس و تغذیه استفاده می‌کند. حتی دیده‌ایم که رقیبان علیپور از این ورزشکار الگو برداری می‌کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول