اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی تیراندازی‌های مرگبار، مکزیک، خواستار کنترل بیش‌تر مرزها توسط آمریکا شد

در پی یورش مسلحانه اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر به شهری در مکزیک، رئیس‌جمهور این کشور از دولت آمریکا درخواست کرد کنترل بیش‌تری در خصوص قاچاق سلاح در بین‌ مرزهای دو کشور انجام دهد.

در پی تیراندازی‌های مرگبار، مکزیک، خواستار کنترل بیش‌تر مرزها توسط آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک و همتای آمریکایی وی، درخصوص اقدام سریع جهت مقابله با حجم بالای قاچاق اسلحه از آمریکا به مکزیک به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مارسلو ابرارد» وزیر امور خارجه مکزیک شنبه شب در جمع خبرنگاران پشنهاد کرد:‌ «هردو کشور از تکنولوژی برای بستن مرزها و توقف حمل و نقل سلاح‌هایی که موجب کشته‌شدن مردم مکزیک می‌شود استفاده کنند».

ابرارد افزود: «ترامپ پاسخ داد که معتقد است استفاده از تکنولوژی در این زمینه ایده خوبی است». وی تشریح کرد، این تکنولوژی‌ها شامل نصب دستگاه‌ها فلزیاب و لیزر‌های پیشرفته در مرزها است که حتی قادر به تشخیص مواد شیمیایی هستند.

ابرارد در ادامه گفت، این اقدام نه‌تنها از ورود اسلحه به مکزیک جلوگیری می‌کند، بلکه مانع ورود مواد مخدر از مکزیک به آمریکا می‌شود.

لوپز اوبرادور در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ»، نسبت به استفاده باندهای قاچاق مواد مخدر مکزیکی از اسلحه‌های مرگبار کالیبر ۵۰ و گلوله‌های زرهی در درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر «کولیاکان» مکزیک ابراز نگرانی کرد.

روز پنجشنبه پلیس مکزیک «اوویدیو گازمن» پسر «ال چاپو» سردسته یکی از باندهای بزرگ مواد مخدر این کشور را بازداشت کرد. اندکی بعد قاچاقچیان مسلح این باند به خیابان‌های کولیکان ریخته و این شهر را به هرج و مرج کشاندند.

در نهایت رئیس جمهور مکزیک ناچار شد حکم آزادی اوویدیو را امضا کند. او گفت این تصمیم را به‌خاطر محافظت از جان شهروندان گرفته است.

این درگیری‌ها ۸ کشته و ۲۱ زخمی برجای گذاشت و قاچاقچیان تعدادی از نیروهای امنیتی مکزیک را نیز گروگان گرفتند.

مکزیک تخمین می‌زد بیش از ۸۰ درصد سلاح‌هایی که وارد این کشور می‌شوند، از طریق مرزهای آمریکا وارد می‌شوند. مقامات مکزیک بارها خواستار جدی‌تر گرفتن کنترل مرزها از سوی دولت آمریکا شده‌اند.

با این‌ حال لابی قدرتمند سلاح در آمریکا، به‌خصوص گروه «انجمن ملی تفنگ»، که حتی پس از تیراندازی‌های کور مرگبار سال جاری در این کشور، مانع از اعمال محدودیت در زمینه مالکیت سلاح توسط شهروندان شد، ممکن است با مسئله کنترل سلاح که از بحث‌های داغ کمپین‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است نیز مقابله کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول