اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

شتاب طرح‌های «راه‌آهن» و «جاده‌ای» خراسان‌جنوبی با تزریق اعتبار 95 میلیاردی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: ساخت طرح‌های راه‌آهن و جاده‌های خراسان‌جنوبی با اختصاص 95 میلیارد تومان شتاب می‌گیرد.

شتاب طرح‌های «راه‌آهن» و «جاده‌ای» خراسان‌جنوبی با تزریق اعتبار 95 میلیاردی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدصادق معتمدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، به سفر هفته گذشته خود به تهران و دیدارش با وزرا و مسؤولان کشوری، اظهار داشت: این سفر پیرو تسریع در ساخت راه‌آهن و دو محور پرتردد و حادثه‌خیز خراسان‌جنوبیبود.

وی بیان داشت: پس از شروع عملیات اجرایی قطعه 16 راه‌آهن در مسیر خراسان‌جنوبی، قول رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز برای تخصیص اعتبار محقق شد که تخصیص چنین رقمی در نوع خود بی‌نظیر است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اعتبار طرح راه‌آهن خراسان‌جنوبی پیش از این، چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بود، افزود: 20 میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ اضافه شد که در کوتاه‌ترین زمان بعد از کلنگ‌زنی به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان مدیریت و بودجه کشور ابلاغ شد.

معتمدیان گفت: شرکت ویسا که مجری قطعه 32 کیلومتری راه‌آهن است به کنسرسیومی شرکت ریلی خراسان‌جنوبی پیوست که در مجموع شش شرکت مسؤولیت اجرای طرح 271 کیلومتری را به عهده دارند و قرار است 90 درصد اعتبارات از طریق این کنسرسیوم تإمین شود.

وی از اختصاص 50 میلیارد تومان به طرح دوبانده شدن محور بیرجند- قاین با دستور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: برای تأمین آن مقرر شد از ظرفیت ماده 56 قانون توسعه ششم استفاده شود تا بدهی‌های پیمانکار پرداخت و سرعت اجرای آن بیشتر شود.

استاندار خراسان‌جنوبی از ابلاغ دو میلیون یورو (حدود 25 میلیارد تومان) برای احداث جاده ماهیرود به فراه خبر  داد و مطرح کرد: قطعه 30 کیلومتری این محور از طرف ماهیرود به فراه در حال انجام است.

معتمدیان با بیان اینکه برای محور نهبندان به بیرجند و سربیشه به درح نیز اعتباراتی ابلاغ شده، اضافه کرد: همچنین افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند و سفر وزرای ارتباطات و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آینده به خراسان‌جنوبی از دیگر خبرهای استاندار از سفر هفته گذشته‌اش به تهران بود.

انتهای پیام/3403/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول