اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌مندی ۴۵۹ واحد صنعتی کردستان از گاز طبیعی/لزوم رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی با شروع پیک مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در بخش صنایع و با حرکت در جهت مصوبات شورای اقتصاد تاکنون 459 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۴۵۹ واحد صنعتی کردستان از گاز طبیعی/لزوم رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی با شروع پیک مصرف انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه بهینه‌سازی مصرف انرژی که در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه شروع فصل سرما و افزایش روند مصرف گاز طبیعی هستیم و با شروع پیک مصرف انرژی بخصوص گاز طبیعی رعایت مصرف بهینه سوخت بعنوان یک ضرورت اساسی مطرح است.

وی افزود: با رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر تامین مداوم بخش انرژی در منازل مسکونی می‌توان با تامین انرژی بخش صنایع در جهت افزایش تولیدات گام‌های اساسی برداشت‌.  

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در بخش صنایع و با حرکت در جهت مصوبات شورای اقتصاد تاکنون 459 واحد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و عملیات گازرسانی به 143 واحد صنعتی با حجم جایگزینی 10 میلیون لیتر سوخت مایع در حال انجام است که مجموع جایگزینی گاز به 43 میلیون لیتر سوخت مایع معادل 90 درصد تعهدات خواهد بود. 

فعله‌گری تصریح کرد: وظیفه کارگروه مصرف بهینه انرژی در این برهه زمانی بسیار حساس بوده و با تعریف اقدامات اصلاحی و بروزرسانی تاسیسات و تجهیزات گرمایشی در سطح موتورخانه ادارات و منازل مسکونی می‌توان گام بسیار بلندی در راستای تحقق اهداف استراتژیک کارگروه مصرف انرژی در جهت هدر رفت گاز طبیعی برداشت و با این اقدامات به سر مقصد نهایی که همان صرفه‌جویی است دست یافت.

در ادامه این جلسه، شهرام ملکی معاون امور عمرانی استاندار کردستان و رئیس کارگروه بهینه‌سازی مصرف انرژی استان اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف کارگروه نیاز است تمامی اعضاء همکاری و تعامل مستمر با دبیر کارگروه که مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان است، داشته باشند.

وی یادآور شد: برای استاندارد نمودن مصرف انرژی باید تجهیزات و امکانات ادارات دولتی، صنایع و منازل مسکونی به‌روزرسانی شده و مطابق با اصول و دستورالعمل‌های ایزو 50001 باشد.

ملکی به اهمیت صرفه‌جویی در منابع انرژی اشاره کرد و افزود: مردم استان کردستان همیشه یار و یاور دولت بوده و در شرایطی که نیاز به اقدام در جهت بهینه سازی مصرف بوده این مردم بوده‌اند که با رعایت اصول صرفه‌جویی به موفقیت طرح ، کمک شایانی کرده‌اند.

وی از مردم استان کردستان درخواست کرد با شروع فصل سرما ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی و بازرسی تاسیسات حرراتی و وسایل گاز سوز در زمینه مصارف بهینه گاز طبیعی برنامه‌ریزی اصولی داشته باشند.

لازم به ذکر است، شرکت گاز استان کردستان در سال جاری بعنوان دبیر کارگروه مصرف بهینه انرژی در سطح استان کردستان انتخاب شده و همزمان بعنوان قطب آموزشی کاهش هدر رفت گاز طبیعی در سطح شرکت ملی گاز ایران فعالیت دارد.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول