اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جذب اعتبار 43 میلیارد تومانی برای مدیریت پسماندها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از جذب اعتبار 43 میلیون تومانی از محل بند «ط» تبصره 23 قانون بودجه برای مدیریت پسماندهای استان خبر داد.

جذب اعتبار 43 میلیارد تومانی برای مدیریت پسماندها

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، امروز و در ادامه روند بررسی شهرستان به شهرستان استان گلستان توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به منظور روند اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع موانع پیشرفت آن، معاون عمرانی استاندار به همراه چندین مدیرکل ستادی و مدیرکل دستگاه‌های اجرایی استان در گنبدکاووس حضور یافتند و با شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان در فرمانداری گنبدکاووس به گفت و گو با مدیران این شهرستان و بررسی مشکلات عمرانی منطقه پرداختند.

* لزوم لایروبی رودخانه‌های شهرستان گنبدکاووس

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه به زمان انتخابات آتی مجلس نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: بر اساس ماده 11 قانون انتخابات تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تمامی تجهیزات و نیروی انسانی و نیازمندی‌های ستاد انتخابات را در اختیار آنها قرار دهند.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه انتظار ما این است که مدیران با توجه به تعدد کاندیداهای احتمالی و لزوم سلامت کامل انتخابات، افزود: همه مدیران مراقب حاشیه‌ها باشند و از حضور و میدان دادن خواسته یا ناخواسته به کاندیداهای احتمالی در فضاها و ساختارهای اداری و دولتی اجتناب کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان گلستان حضور با هماهنگی در مناطق روستایی شهرستان‌های ماست، خاطرنشان کرد: اینکه بخشداران ما و در بخش مرکزی و داشلی‌برون و معاونین فرمانداری هیچ کدام از حضور مدیران کل در روستاها خبر نداشته باشند، شایسته نیست.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم لایروبی رودخانه‌های شهرستان گنبدکاووس به ویژه پس از سیلاب اخیر، ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل بارش‌ها در منطقه امیدواریم مسوولان استانی و ملی برای لایروبی کامل رودخانه‌های شهرستان گنبدکاووس اقدام عاجلی را انجام دهند.

کریمی با درخواست از معاون عمرانی استاندار گلستان مبنی بر اجرایی کردن مصوبات کمیسیون ایمنی جاده‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان که بعد از تصادف اخیر مینی‌بوس در گنبدکاووس برگزار شد، تصریح کرد: شانه‌سازی راه‌ها، تکمیل احداث اورژانس روستای دماغ و راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی سه راهی «دوزاولوم» از جمله مصوبات این جلسه بود.

* اختصاص بیشترین اعتبارات جبران خسارت سیل به گنبدکاووس

معاون عمرانی استاندار گلستان در این جلسه با اشاره به اینکه مطالبه کردن نمایندگان از مسوولان امری طبیعی و ذاتی است، اضافه کرد: اما نمایندگان قبل از مطالبات باید حتما به نظام مالی و بودجه‌ای کشور مسلط بوده و بر اساس احکام بودجه و ردیف‌های مستقر در آن مطالبات خود را ساماندهی کنند.

غراوی با تقدیر از تلاش‌های نمایندگان برای توسعه استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: در سیل اخیر استانداری گلستان بیشترین اعتبارات را به شهرداری گنبدکاووس برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل پرداخت کرده است و تسریع در ساخت مساکن تخریب شده و اتمام تعمیرات آن از جمله اقدامات عاجل ما بوده است.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن خدمات دولت در شهرستان گنبدکاووس با وجود همه فشارهای مالی و بودجه‌ای، افزود: برخی محدودیت‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های نظارتی برای پیمانکاران، عدم فراهم بودن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران و مشکلات بستن بودجه در مجلس از جمله حجم بالای آن از جمله مشکلات جدی برای تحقق همه مطالبات مردم در شهرستان‌های مختلف است.

معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه بنده خود یکی از فرزندان گنبدکاووس محسوب می‌شوم، گفت: یقین بدانید هیچ‌گاه نخواهیم گذاشت حقی از هیچ یک از شهرستان‌های استان به ویژه گنبدکاووس ضایع شود و در عدالت کامل تلاش خواهیم کرد متناسب با نیازمندی‌های مختلف و بسترهای فراهم شده در شهرستان‌های مختلف اعتبارات را توزیع کنیم.

غراوی از جذب اعتبار 43 میلیارد تومانی برای بازیافت، دفع و مدیریت پسماندها در استان گلستان خبر داد و تاکید کرد: از حل بند «ط» تبصره 23 قانون بودجه این اعتبار را که متعلق به استان‌های ساحلی بود با دفاعی که در سازمان برنامه و بودجه داشتیم جذب کردیم.

* پروژه فاضلاب شهری گنبدکاووس سال‌هاست رها شده است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به حضور برخی دهیاران و مردم روستاهای شهرستان گنبدکاووس به نشانه اعتراض به برخی سیاست‌های عمرانی موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: ایجاد «کارخانه ید» با آسیب‌های زیست محیطی بسیار زیاد، استقرار محل دفع پسماندهای صنعتی استان در گنبدکاووس، عدم ایجاد پل روگذر و زیرگذر، خرابی آسفالت‌های معابر گنبدکاووس از جمله اعتراضات این افراد است.

قره‌جه طیار با انتقاد از تصمیم برای ایجاد کشتارگاه صنعتی مرغ در فاصله 50 متری یکی از روستاهای شهرستان گنبدکاووس، گفت: این موضوع باعث آزار و اذیت مردم این منطقه و آسیب‌های بهداشتی به آنها خواهد شد.

وی بر تسهیل روند پرداخت خسارت به سیل‌زدگان گنبدکاووس تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات زمین منازل در حریم رودخانه‌ها نیز باید به سرعت حل شود زیرا مردم مدت‌هاست در چادر زندگی می‌کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی پروژه فاضلاب شهری گنبدکاووس که سال‌هاست رها شده تاکید کرد و گفت: امیدواریم دولت با استفاده از اعتبارات ملی و استانی این پروژه را به سر منزل مقصود برساند.

گفتنی است در این جلسه که مدیران کل ستادی استانداری از جمله مدیرکل دفتر فنی، مدیرکل امور شهری و شهرداری‌ها، مدیرکل امور روستایی و مدیرکل مدیریت بحران استان و همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان و معاونین چند اداره کل دیگر حضور داشتند دقایقی از جلسه به بگو و مگو و مجادله لفظی طیار با مدیران استانی به ویژه معاون عمرانی استاندار گلستان منجر شد که به دلیل ورود مکرر و بی‌هنگام طیار در حین سخنرانی سایر مدیران شکل گرفت.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول