به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، شرکت «کاشی کاژه» واقع در اسلامآباد غرب یکی از بزرگترین تولیدکنندههای کاشی و سرامیک در کشور است که توانسته پیشگام تولید کاشی و سرامیک در غرب آسیا باشد.
شاید یکی از دلایل عمدهای که این شرکت توانسته به چنین میزان تولیدی دست یابد، استفاده از مواد اولیه مرغوب و پرسنل متعهد و متخصص است که چرخ تولید این کارخانه را به شکل مطلوبی چرخاندهاند.
این شرکت، هفت خط تولیدی دارد که کاشیهای متنوعی را برای کف و دیوار و از نوع پرسلانی تولید و عرضه میکند، خطوط تولید و تجهیزات و ماشینآلات از روزآمدترین تجهیزات، با نظارت مهندسان ایرانی ساخته و به بهرهبرداری رسیده است.
شرکت کاشی کاژه، با نزدیکی به مرز عراق یکی از صادرکنندگان اصلی کاشی و سرامیک به این کشور محسوب میشود.
اما مدتی است کاشی کاژه آن آوازه را از دست داده و در چند روز اخیر نیز شاهد توقف دومین تولیدکننده کاشی در کشور و بزرگترین کارخانه کاشی استان کرمانشاه با 800 کارگر هستیم.
قائم مقام و مدیرعامل شرکت کاشی کاژه در گفتوگو با خبرنگار فارس دلایل این اتفاق را اینگونه شرح داد: شرکت کاشی کاژه بعد از بسته شدن مرز سومار، عدم ترخیص به موقع بار در مرز پرویزخان و خسروی، نداشتن جا برای انبار کردن تولیدات جدید، نبود کامیون برای حمل و نقل و عدم همکاری اداره راهداری، از روز چهارشنبه 24 مهرماه متوقف شده است.
امیرحسین صیدمحمدی عنوان کرد: عدم همکاری سازمان راهداری و پایانهها در خصوص استفاده شرکت کاشی کاژه از ظرفیت شرکتهای حمل و نقل سراسری که یک ماه پیش قطع همکاری شد، از علتهای اصلی بوده است.
وی با اشاره به تعداد بالای ماشینهای شرکت حمل و نقل سراسری، ادامه داد: راهداری با نامه و عدم مجوز این امکان را از شرکت کاشی کاژه سلب کرد که با توجه به حجم وسیع و عظیم کار در کارخانه که ایجاب میکند با شرکتهای باربری سراسری همکاری کنیم، اما حالا مکلف شدهایم که با باربریهای ضعیف شهرستان که توانایی ندارند همکاری داشته باشیم.
قائم مقام مدیر عامل شرکت کاشی کاژه گفت: در زمان گذشته برای حمایت از تولیدات استان مصوبهای با عنوان اینکه واحدهای صنعتی استان در خروج محصولات از مرزهای صادراتی استان بدون نوبت ترخیص و تخلیه شود، که این امر موجبات رونق تولید صنایع استان، افزایش راندمان تولید و اشتغالزایی بیشتر را فراهم میکرد که این مهم هم دو سال گذشته لغو و باطل شد.
وی با توضیح تفاوتهایی در کامیونهای استان کرمانشاه و دیگر استان در عبور بار از مرز، ادامه داد؛ بسیاری از کامیونهای استان به علت نزدیکی به مرز و طی مسیر چندین ساعته و آماده برای اعزام به آنسوی مرزها هستند، اما باید در انتظار چندین روزه دیگر ماشینها در استان های دیگر باشند و این خود سبب سوخت زمان و انرژی پرسنل میشود.
صیدمحمدی در پایان ضمن ابراز تاسف از توقف چند روزه فعالیت این کارخانه، بیان کرد: از مسؤولان مربوطه تقاضا داریم که با در اختیار قراردادن خطوط باربری قدیم و ارائه خدمات ترخیص کالا در مرز، خارج از نوبت و طبق روال سنوات قبل، مانع تعطیلی و یا تک خطه شدن تولید این کارخانه و مانع بیکاری 800 کارگر شوند.
انتهای پیام/پ/ح