اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیین پیاده‌روی «حرم تا حرم» در جهرم برگزار می‌شود

مردم جهرم در سالروز شهادت امام رضا(ع) مسیر 8 کیلومتری آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تا امام‌زاده فضل بن موسی(ع) را پیاده‌روی می‌کنند.

آیین پیاده‌روی «حرم تا حرم» در جهرم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، دبیر اجرایی مراسم پیاده روی حرم تا حرم جهرم صبح امروز در یک نشست خبری، اظهار داشت: این مراسم برای چهارمین سال متوالی است که در جهرم برگزار می‌شود و می‌توان گفت جهرم اولین شهری است که در سالروز شهادت امام رضا(ع) سنت پیاده‌روی حرم تا حرم را با جمعیت هزاران نفری اجرا کرده است.

هادی بخشی افزود: در اولین سال این مراسم حدود 4 هزار نفر و در سال گذشته قریب به 30 هزار نفر جمعیت در این مراسم از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) تا امام‌زاده فضل بن موسی(ع) که حدود 8 کیلومتر مسافت دارد، پیاده‌رویکردند.

دبیر اجرایی مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم جهرم با بیان اینکه امروزه اصحاب رسانه یک مجموعه جریان‌ساز هستند، بیان داشت: مراسم پیاده‌روی اربعین از زمان های خیلی قبل حتی در زمان امام صادق(ع) بوده است اما در سال‌های اخیر به واسطه حضور رسانه و فضای مجازی به یک فرهنگ تبدیل شده و در نهایت شاهد اجتماع عظیم میلیونی شده که برای همه دنیا بی‌نظیر است.

بخشی گفت: با هماهنگی‌‌های خوبی که صورت گرفته است در مسیر پیاده‌روی حرم تا حرم شاهد استقرار چندین موکب هستیم که در سال گذشته نزدیک به 20 موکب ثابت و سیار وجود داشت اما امسال سعی داریم که تعداد موکب‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم دارالمومنین جهرم افزایش دهیم.

دبیر اجرایی مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم جهرم اعلام کرد: دفتر امام جمعه، فرمانداری ویژه، تیپ مخصوص  33 المهدی(عج)، ناحیه مقاومت سپاه، شورای هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر آستان قدس رضوی و هیئت رزمندگان اسلام از جمله اعضای ستاد پیاده‌روی حرم تا حرم هستند.

امامزاده فضل بن موسی بن جعفر آرامگاه زیارتگاهی منسوب به یکی از فرزندان موسی بن جعفر و برادر تنی علی بن موسی الرضا (نام مادر هر دو ایشان در تواریخ نجمه ذکر شده است) بوده که در شهرستان جهرم واقع شده ‌است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول