اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اتفاقی نادر در آرامستان بیرجند/ جابجایی 2 جسد در آرامستان!

طی روزهای گذشته دو جسد در آرامستان بیرجند جابجا شد که این امر موجب انجام نقش قبر جهت جابجایی اجساد شد و رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند دلیل این کار را حجم کار بالا ذکر کرد.

اتفاقی نادر در آرامستان بیرجند/ جابجایی 2 جسد در آرامستان!

محمد محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به برگزاری کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند، اظهار داشت: این کارگروه یکی از چهار گروه ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری است که جمع‌آوری و حمل اجساد از محل حادثه تا محل دفن، شناسایی، ثبت فوت و صدور جواز دفن، تغسیل، تکفین، برگزاری نماز میت و تدفین، تعیین محل تدفین، امحاء لاشه‌های دام و طیور و غیره را به عهده دارد.

وی بیان داشت: کار این کارگروه به عنوان یکی از چهار کارگروه اصلی زیرمجموعه مدیریت بحران شهرداری بیرجند پس از پایان بحران ضروری است و با هماهنگی‌‌های انجام شده پیش از بحران اقدامات لازم به‌ موقع انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند به تشریح اقدامات انجام شده در آرامستان بیرجند پرداخت و تبیین کرد: افزایش بنای سالن‌های اجتماعات آرامستان بیرجند در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مساحت 400 متر مربع و اعتبار 700 میلیون، تکمیل نمایشگاه سنگ در هفت غرفه با اعتبار 180 میلیون تومان و آسفالت معابر و مسقف نمودن قبور از اهم پروژه‌های اجرا شده توسط شهرداری بیرجند است.

باز شدن گره ترافیکی آرامستان تا کی؟

محمدزاده به وضعیت پارکینگ‌های آرامستان و ترافیک آرامستان طی روزهای خاص اشاره و مطرح کرد: در روزهای خاص به‌دلیل کم عرض بودن معابر منتهی به آرامستان شاهد گره ترافیکی در آرامستان هستیم که در این خصوص نیز اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته برای حل مشکل پارکینگ 12 هزار و 700 متر مربع پارکینگ ایجاد کرده و همچنین این پارکینگ‌ها را آسفالت کردیم که در مجموع 280 میلیون تومان برای این دو موضوع هزینه شده گرچه نسبت به قبل شرایط بهتر شده اما باز هم جوابگوی جمعیت نیست.

ساخت 5 آرامگاه خانوادگی/ آخرین وضعیت انتقال آرامستان

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند از آغاز ساخت پنج آرامگاه خانوادگی در بهشت متقین بیرجند خبر داد و افزود: این آرامگاه‌ها در جنگل روبروی نمایشگاه سنگ آرامستان در حال ساخت است و در هر آرامگاه خانوادگی هشت سردابه دو طبقه احداث شده که براساس مصوبه شورا این آرامگاه‌های خانوادگی در حال حاضر به مبلغ 50 میلیون تومان به متقاضیان فروخته می‌شود.

وی به طرح انتقال آرامستان بیرجند اشاره و اعلام کرد: برای این موضوع زمین 70 هکتاری در خارج شهر ابتدای جاده‌ی شوشود در نظر گرفته شده و مشاور طرح نیز طرح اولیه را ارائه داده و سازمان نیز به دنبال رفع مسائل و مشکلات است تا بتواند زمین را تحویل بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند با اعلام اینکه آرامستان فعلی جوابگوی چند سال آینده نخواهد بود، مطرح کرد: آرامستان جدید زیاد از شهر دور نیست و تعیین مکان مربوطه کارشناسی شده بوده و چند ارگان مهم در جانمایی این مکان دخیل بوده‌اند.

اتفاق نادر در آرامستان بیرجند!

محمدزاده همچنین در خصوص جابجایی دو جسد طی روزهای گذشته در آرامستان بیرجند و انجام نقش قبر جهت جابجایی اجساد توضیحاتی ارائه کرد و بیان داشت: در روز این ماجرا نزدیک به چهار تا پنج جسد در آرامستان وجود داشت و حجم کار بالا بود!

وی با بیان اینکه خطای انسانی در هر جایی اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: جلسات زیادی با نیروهای نظارتی در بهشت متقین بیرجند برگزار کرده‌ و حساسیت ویژه‌ای در بحث نظارت بر غسالخانه داریم که در همین راستا دو ناظر شرعی مرد و یک ناظر شرعی زن روند را بررسی می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند با بیان اینکه هر جسدی که امور شستشو و کفن آن انجام می‌شود برگه‌ای شامل مشخصات جسد بر روی آن نصب می‌شود، تبیین کرد: جسدی که وارد سردخانه و یا سالن جلسات می‌شود دارای اتیکت شامل مشخصات فرد متوفی است و موضوع جابجایی دو جسد اتفاق نادری بود که به‌دلیل حجم کار زیاد رخ داد!

قبرهای بهشت متقین را گران نکرده‌ایم

محمدزاده همچنین در خصوص افزایش قیمت قبور، مطرح کرد: افزایش قیمت سردابه‌ها بهای خدماتی است که شورای شهر تعیین و کمیته انطباق فرمانداری بیرجند تأیید و به سازمان بهشت متقین ابلاغ می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در بحث پیش‌فروش قبور سازمان بهشت متقین هیچ الزامی به شهروندان نمی‌کند، تبیین کرد: قیمت سردابه‌های پیش‌فروش شده به دلیل خدماتی که در طولانی مدت ارائه می‌شود دو میلیون تومان و یا بیشتر تعیین شده ولی در حالت عادی قیمت هر سردابه 330 هزار تومان است و در این صورت هیچ افزایش قیمتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول