اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار وزیر دفاع چین درباره تایوان؛ «جدایی‌طلبان، محکوم به شکست هستند»

«وِی فِنگ» وزیر دفاع چین در پکن با بیان اینکه هیچ نیروی نمی‌تواند مانع از اتحاد مجدد تایوان و چین شود، افزود: «موضوع تایوان بزرگ‌ترین مساله امنیت ملی چین است».

هشدار وزیر دفاع چین درباره تایوان؛ «جدایی‌طلبان، محکوم به شکست هستند»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع چین در یک مراسم در پایتخت این کشور درباره تلاش‌های برخی کشورها و بازیگران برای جلوگیری از اتحاد مجدد تایوان و چین هشدار داد و تلاش‌ها برای «جدایی‌طلبی» و جدا کردن سرزمین اجدادی چین از این کشور  را «محکوم به شکست» خوانده است.

به نوشته «رویترز»، وِی فِنگ وزیر دفاع چین در مراسم افتتاحیه «مجمع شیانگشان» در شهر پکن، بر عزم کشورش برای اتحاد مجدد چین و تایوان تاکید کرده و بدون نام بردن از  اقدامات آمریکا هشداری جدی به این کشور داده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و تحرکات آمریکا برای فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. 

دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

وزیر دفاع چین طی سخنرانی در مراسم امروز دوشنبه در هشداری جدی به اقدامات برخی بازیگران و کشورهای خارجی برای ممانعت از اتحاد مجدد تایوان و چین اعلام کرد، «اقدامات جدایی‌طلبان، محکوم به شکست است».

اظهارات ژنرال وِی فِنگ در شرایطی مطرح شده که تایوان در حال تدارک خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره در ماه ژانویه ۲۰۲۰ (دی و بهمن ۱۳۹۸) است.

وزیر دفاع چین در پکن گفت: «چین تنها کشور بزرگ در جهان است که هنوز کاملا اتحادش کامل نشده است. حل موضوع تایوان و احقاق اتحاد کامل چین، یک روند غیرقابل مقاومت در برابر زمان است و بزرگ‌ترین مساله امنیت ملی چین است. این موضوع (اتحاد تایوان و چین)، مسیری درست و آرزوی همه مردم چین است».

وی در این مراسم به تحرکات تحریک‌آمیز آمریکا در تنگه تایوان هم اشاره و تصریح کرد: «هیچ کس و هیچ نیرویی هرگز نمی‌تواند مانع از اتحاد کامل چین شود. ما به توسعه روابط مسالمت آمیز بین دو سوی تنگه تایوان و اتحاد مسالمت آمیز کشور متعهد هستیم».

وزیر دفاع چین افزود: «البته ما هرگز به جدایی‌طلبان تایوان اجازه نمی‌دهیم راه خود را به پیش ببرند و همچنین اجازه دخالت به هیچ نیروی خارجی را هم نخواهیم داد».

این مقام ارشد دولت چین به اقدامات آمریکا در مناطق مورد مناقشه در دریای چین شرقی و جنوبی که به بهانه «آزادی تردد و دریانوردی» انجام شده است، اشاره کرد.

به گفته ونگ فی، «جزایر دریای چین جنوبی و جزایر دیائویو بخش جدایی ناپذیر سرزمین چین هستند و ما اجازه نخواهیم داد که حتی یک اینچ از سرزمینی که اجدادمان برایمان برجا گذاشته‌اند، از ما گرفته شود».

اظهارات وزیر دفاع چین علیه هر گونه تلاش برای «جدایی‌طلبی» و مقابله با تلاش‌ها برای «گرفتن سرزمین اجدادی چین» در شرایطی مطرح شده که در چند ماه گذشته موضوع تایوان و تحرکات واشنگتن برای فروش تسلیحات به این جزیره از یک سو و همچنین آشوب‌‌ها در هنگ‌کنگ و دخالت‌های مکرر آمریکا و انگلیس سبب ایجاد روابطی پر تنش بین پکن و کشورهای غربی شده است. 

تظاهرات ضددولتی در هنگ‌ کنگ برای اولین بار در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد که در آن هزاران معترض برای اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین به خیابان آمدند. علیرغم آنکه لایحه مذکور لغو شده است، اعتراضات همچنان ادامه دارد و معترضان تحت پرچم آمریکا و انگلیس به تظاهرات ضددولتی خود ادامه داده‌اند و برخی مناطق این جزیره را به صحنه جنگ تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول