اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برومند: مراکز نوآوری دانشگاه‌ها حمایت می‌شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: ایجاد مراکز نوآوری در دانشکده‌های هر یک از دانشگاه‌های سراسر کشور در چارچوب راهبردهای وزارت علوم بوده و از این مراکز که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

برومند: مراکز نوآوری دانشگاه‌ها حمایت می‌شود

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها گفت: این موضوع که دانشگاه‌ها به سمت فضاهای نوآوری در هر یک از دانشکده های خود حرکت می‌کنند، برای پیشرفت کشور بسیار مهم بوده و این نوع فعالیت یک کار استراتژیک است.

* مراکز نوآوری کاربرد زیادی در علم و فناوری دارند

وی افزود: مراکز نوآوری که امروز در هر دانشکده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد می‌شود، دارای کاربردهای زیادی در حوزه علم و فناوری است که باید با حضور نیروی انسانی جوان و نخبه دانشگاهی، این مراکز فعالیت خود را با قدرت بیشتری انجام دهند.

* ایجادمراکز نوآوری جزء چارچوب راهبردی وزارت علوم است

برومند اضافه کرد: اینکه در هر دانشکده‌ای از دانشگاه‌ها یک فضای خاصی برای مراکز نوآوری ایجاد می‌شود، جزء چارچوب راهبردی وزارت علوم بوده و از این مراکز پشتیبانی لازم انجام می‌شود، البته باید به این نکته اشاره کنم که دانشگاه‌ها نباید در این حوزه تنها به یک راهبرد خاصی اکتفا کنند، باید این مراکز انعطاف‌پذیری لازم را در نوآوری علمی به وجود بیاورند.

* امسال با راه اندازی گرنت فناوری طرح‌های نوآوری در قالب محصول وارد بازار می شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: امسال با راه اندازی گرنت فناوری شرایطی را فراهم کردیم که خروجی طرح‌های مراکز نوآوری بتواند در قالب محصول وارد بازار و جامعه شود که این کار نه تنها در راستای اقتصاد مقاومتی بوده، بلکه می‌تواند در رونق تولید تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

محمدجواد شاملو

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول