اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۸۵ درصد تولید کتاب در تهران با 11.6 درصد مخاطب/ صندلی آخر برای فرهنگ است

نماینده ناشران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نشر از موضوع تمرکز رنج می‌برد، گفت: ۸۵ درصد تولید کتاب در مرکز است ولی ۱۱/۶ درصد مخاطب دارد و از این‌رو مشکل نشر یک مشکل تمرکز است.

۸۵ درصد تولید کتاب در تهران با 11.6 درصد مخاطب/ صندلی آخر برای فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید جلالی صبح امروز در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که در سالن شمس تبریز برگزار شد، اظهار کرد: صنعت نشر و چاپ وارد سومین قرن خود شده است. 

وی با بیان اینکه تبریز دارای شرایط خاصی است و به قول رئیس ایران‌شناسی یکی از دانشگاه‌های اروپایی مبنی بر اینکه اگر نام تبریز از ایران بگیرید، چیزی برای ایران نمی‌ماند، گفت: تبریز از قرن‌ها پیش در زمینه نشر و کتاب و چاپ اول بوده و باید این اول بودن حفظ و حراست شود. 


 نشر از موضوع تمرکز رنج می‌برد 

نماینده ناشران آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات نشر گفت: نشر از موضوع تمرکز رنج می‌برد و البته خانه کتاب این راه را شروع کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد تولید کتاب در مرکز است ولی ۱۱/۶ درصد مخاطب دارد و از این‌رو مشکل نشر یک مشکل تمرکز است. 

جلالی متذکر شد: در هیچ کشوری کتاب‌ها فقط در یک شهر تولید نمی‌شود و مابقی سرشان بی‌کلاه بماند. 

وی به اجتماعی کردن صنعت نشر اشاره کرد و گفت: این یک نوش دارو برای نشر است ولی به قول خود وزیر نمی‌توان فرهنگ را از اقتصاد جدا کرد ولی آنچه مهم است این است که راه بردن فرهنگ به سر سفره ببریم. 

جلالی با تاکید بر اینکه راهی جزء اینکه سرمایه اجتماعی را وارد کار کنیم، چاره‌ای نیست. گفت: در دولت بی‌پول نباید منتظر اعتبارات باشیم زیرا همیشه صندلی آخر برای فرهنگ است. 

وی با بیان اینکه باید در فرهنگ و کتاب و نشر از ظرفیت سرمایه اجتماعی و گروه‌های مرجع بهره بگیریم، گفت: چند هفته پیش امام جمعه از تریبون نماز جمعه روز حافظ را مطرح کرد که چندین ناشر با بنده تماس گرفته و گفتند که در تبریز چه اتفاقی افتاده است که همه کتاب حافظ را می‌خواهند.  

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول