اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی محرومین/ تشکیل 5868 پرونده

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت ۵ هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، گفت: براساس آخرین اطلاعاتی که تا ۲۲ مهرماه سال جاری اعلام شده ۵ هزار و ۸۶۸ پرونده در استان تشکیل شده است.

آخرین وضعیت ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی محرومین/ تشکیل 5868 پرونده

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1395در خراسان‌جنوبی 88 هزار و 835 واحد روستایی در استان شناسایی شد که از این تعداد 40 هزار واحد معادل 45 درصد مستحکم‌ و مقاوم‌سازی شده است.

وی بیان داشت: از این تعداد واحد شناسایی شده حدود 12 هزار و 900 واحد معادل 14.5 درصد واحدهایی است که برای ساخت آن از مصالح کم‌دوام و حدود 36 هزار واحد روستایی معادل 40.5 درصد واحدهایی است که از مصالح کاملا بی‌دوام و غیر مقاوم استفاده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت پنج هزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان توسط بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی، تبیین کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که تا 22 مهرماه سال جاری اعلام شده پنج هزار و 868 پرونده در استان تشکیل شده است.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه از این تعداد چهار هزار و 950 پرونده به بانک معرفی شده که سه هزار و 745 واحد منجر به انعقاد قرارداد شده است، بیان داشت: از تعداد پرونده تشکیل شده برای سه هزار و 464 واحد پی‌کنی صورت گرفته و اجرای فنداسیون دو هزار و 687 واحد انجام شده است.

وی با اعلام اینکه همچنین از این تعداد یک هزار و 466 واحد دیوارچینی شده و برای یک هزار و 24 واحد اجرای سقف اجرا شده است، اضافه کرد: در مجموع تا 22 مهرماه کار سفت‌کاری، اجرای سقف و نصب در و پنجره برای 522 واحد انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: برای ساخت مسکن محرومان تسهیلات پنج درصد و بلاعوض پرداخت می‌شود که برای هر واحد 40 میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت 15 ساله و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض در صورت واجد شرایط بودن پرداخت می‌شود.

آسمانی‌مقدم با اعلام اینکه تاکنون بیش از 400 متقاضی برای دریافت تسهیلات بلاعوض اقدام و این مبلغ را دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر از نظر اعتبار هیچ مشکلی نداریم و تسهیلات بلاعوض از محل حساب 100 امام(ره) به صورت کامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه پرونده‌های تشکیل شده از پنج هزار واحد بیشتر شده، خاطرنشان کرد: تسهیلات 40 میلیون تومانی به تمام متقاضیان پرداخت و فقط  پرداخت تسهیلات بلاعوض به افراد واجد شرایط تعقل می‌گیرد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول