اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«آنجلینا جولی» بر «جوکر» غلبه کرد/ گیشه چین در تسخیر «معشوقه شیطان»

فیلم سینمایی تازه اکران شده «مالفیسنت: معشوقه شیطان» با بازی «آنجلینا جولی» بالاخره به سیطره «جوکر» در گیشه پایان داد.

«آنجلینا جولی» بر «جوکر» غلبه کرد/ گیشه چین در تسخیر «معشوقه شیطان»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «مالفیسنت: معشوقه شیطان» با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در صدر بخش باکس‌آفیس بین‌المللی و بالاتر از فیلم موفق و پرفروش «جوکر» ایستاد.

«مالفیسنت: معشوقه شیطان» با بازی «آنجلینا جولی» و «جوکر» با بازی درخشان «واکین فینِکس» برترین فیلم‌های تازه اکران شده سینمای هالیوود و جهان هستند. اما با این وجود که مالفیسنت در گیشه بین‌المللی گوی سبقت را از جوکر ربوده در مارکت داخلی آمریکا جوکر همچنان پیشتازی می‌کند.

مالفیسنت که با الهام از فیلم «زیبای خفته» محصول سال ۲۰۱۴ ساخته شده توانست از ۵۶ مارکت بین‌المللی ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی ۳۶ میلیون دلار فروش داشته است.

این فیلم با وجودیکه کمتر از سطح انتظار پیش‌بینی‌های فروش ظاهر شده با همین حال رکورد سومین فیلم پرفروش هفته اول اکران ماه اکتبر را به خود اختصاص داده است.

مالفیسنت که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده برای سوددهی باید به مخاطبین بین‌المللی امیدوار باشد.

این فیلم در مارکت بین‌المللی در کشور چین بالاترین فروش را با رقم ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار را طی همین آخر هفته بدست آورده است.

سایر بازارهای برتر فروش این فیلم شامل روسیه با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار ، مکزیک با ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ، اندونزی با ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ایتالیا با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار می‌شود.

**گیشه چین در تسخیر «معشوقه شیطان»

در باکس‌آفیس سینمای چین فیلم‌های هالیوودی «مالفیسنت: معشوقه شیطان» با بازی «آنجلینا جولی» در صدر پرفروش‌های این هفته جای گرفت.

به گزارش فارس همچنین ورایتی اعلام کرده است که دو فیلم موفق جدید هالیوودی به دنبال تعطیلات روز ملی چین و همانطور که انتظار می‌رفت عناوین میهن‌پرستانه چینی را که تا پیش از آن بر صدر گیشه این کشور حکمفرمایی می‌کردن را به زیر کشیدند.

در باکس‌آفیس سینمای چین فیلم‌های هالیوودی «مالفیسنت: معشوقه شیطان» و «مرد برج جوزا» در صدر پرفروش‌های این هفته جای گرفتند.

«مالفیسنت: معشوقه شیطان» با فروش ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در صدر پرفروش‌های این هفته چین ایستاد.

روزی که «مالفیسنت» همزمان با آمریکا در چین اکران شد، فیلم سینمایی «مرد برج جوزا» یک هفته پیش‌تر با فروش ۲۱ میلیون دلاری صدرنشین گیشه این کشور شده بود.

بنابر آمار سکوهای بلیت‌فروشی «مائویان» و «تائوپیائوپیائو» فیلم «مالفیسنت» در نظرسنجی مخاطبان چینی به ترتیب امتیاز‌های ۹.۱ و ۸.۸ از ۱۰ امتیاز را کسب کرد. «مرد برج جوزا» هم به ترتیب ۸.۰ و ۸.۱ از ۱۰ امتیاز را کسب کرد.

بیشترین کامنت‌های این نظرسنجی برای فیلم «مالفیسنت» در مورد «آنجلینا جولی» و بازی‌اش نوشته شده بود و اغلب وجود این هنرپیشه را دلیل تماشای این فیلم عنوان کرده بودند.

پس از آمریکا که این فیلم ۳۶ میلیون دلار فروش داشته چین عنوان بالاترین فروش کشور خارجی این فیلم را به خود اختصاص داده است.

«واکیم رونینگ» کارگردان این فیلم است و «ال فانینگ» و «میشل فیِفِر» نیز دیگر هنرپیشگان اصلی «مالفیسنت» هستند. این فیلم دنباله مالفیسنت تولید سال ۲۰۱۴ است که در آن زمان ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در کشور چین فروش داشت.

این در حالیست که چین در آغاز ماه اکتبر با تلاش برای حمایت از سینمای داخلی خود یک دوره رکود در فروش فیلم‌های هالیوودی را تجربه کرد.

به غیر از فیلم آلمانی «Steig. Nicht. Aus!» (بیا تو. نرو بیرون!) که تنها ۶۰۰ هزار دلار فروش داشته، از اواخر ماه سپتامبر تا کنون این اولین عناوین فیلم‌های خارجی هستند که در چین اکران می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول