اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روزشمار سبزه‌میدان روشن شد

تاریخ گواه آن است که سبزه‌میدان پیش از این 6 بار کلنگ‌زنی شده بود، حالا پس ازگذشت 30 سال عملیات اجرایی آن به صورت رسمی و بدون کلنگ‌زنی آغاز شده و روزشمار آن نیز روشن شده است.

روزشمار سبزه‌میدان روشن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، «سبزه‌میدان» منطقه‌ای واقع در بافت مرکزی شهر در جوار بازار تاریخی، مسجد جامع، خانه‌های تاریخی ذوالفقاری است که تقریباً برای همه مردم شهر زنجان نام آشناست.

 30 سال پیش یعنی در سال 1367  اجرای پروژه سبزه‌میدان با تصمیم مدیران شهری تصویب شد، اما در طول این سال‌ها کاری به جز تملکات سبزه‌میدان در این محل انجام نشد و همه اقدامات تقریباً مربوط به یک کلنگ‌زنی بود.

تاریخ گواه آن است که سبزه‌میدان پیش از این 6 بار کلنگ‌زنی شده است، اما امروز در حالی بار دیگر عملیات اجرایی سبزه‌میدان آغاز شد که دیگر برای آن کلنگی زده نشد.

پس از آن مناقصه طرح بزرگ سبزه‌میدان دوبار برگزار شد اما با ایرادات سازمان بازرسی کار به بار سوم کشید و در نهایت از بین شرکت‌های «ندای علم و صنعت»، «پیشگامان فن‌اندیش»، «جهاد نصر زنجان»، «شرکت اوکسین صنعت» و «جهاد نصر اصفهان»، شرکت «پیشگامان فن‌اندیش» برنده مناقصه شد.

* پروژه سبزه‌میدان، یک مطالبه عمومی است

شهردار زنجان در این باره گفت: با توجه به اینکه سبزه‌میدان یک مطالبه عمومی است از همین رو در تلاش هستیم در مدت زمان تعیین شده آن را به پایان برسانیم.

مسیح‌الله معصومی با بیان اینکه پروژه سبز‌ه‌میدان از خواسته‌های اولویت‌دار شهروندان زنجانی است، تصریح کرد:‌ ساخت به موقع سبزه‌میدان موضوعی است که مجموعه شهرداری زنجان به آن توجه ویژه دارد.

معصومی با بیان اینکه مبلغ پیشنهادی پیمانکار برنده شده 64 میلیارد تومان است، اضافه کرد: البته این معامله تعدیل دارد و الان هم پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان تمام خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه طبق طرح قبلی باید ۱۵ سال همه بودجه شهرداری زنجان برای ساخت سبزه‌میدان هزینه می‌شد، تصریح کرد: با همفکری که انجام شد مسیر برای اجرای پروژه هموار شده و با هزینه بسیار کمتر آن را اجرایی می‌کنیم.

*سبزه‌میدان 2 ساله تمام می‌شود

رئیس کمیسیون توسعه عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مشخصات اجرای طرح گفت: این پروژه به صورت میدان عمومی و باغ ایرانی اجرا خواهد شد  و مساحت سبزه‎میدان کنونی حدود 6.5 هکتار است.

عباس راشاد با بیان اینکه همه موانع مربوط به اجرای طرح حل و فصل شده است، تصریح کرد: شهردار قول داده است که تا انتهای شورای پنجم پروژه را به پایان برساند، البته به نظر می‌رسد حتی قبل از این موعد نیز بتوان کار را تمام کرد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های شهرداری پایان به موقع پروژه سبزه‌میدان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه طبق وعده قبلی روزشمار سبزه‌میدان از همان روز نخست فعالیت روشن شده است، اظهار کرد: تاکید ما این است که پروژه در بازه زمانی تعیین شده به پایان برسد.

حمیدرضا حمیدی با بیان اینکه پیش پرداخت پیمانکار نیز برای آغاز پروژه پرداخت شده بود، اضافه کرد:مبلغ پیش پرداخت در حدود 4 میلیارد تومان بوده است.

*اختصاص 20 میلیارد تومان بودجه ستاد بازآفرینی به سبزه‌میدان

استاندار زنجان نیز در همین باره از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری به ساخت پروژه سبزه‌میدان خبر داد و گفت: این پروژه یکی از اولویت‌های استان است و در تلاش برای اجرای هرچه سریع‌تر آن هستیم.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه با پیگیری که انجام شد و تلاش مدیریت شهری این پروژه به مراحل خوبی رسیده و شاهد آغاز آن هستیم، تصریح کرد: امیدواریم در موعد تعیین شده این پروژه به پایان برسد.

*سبزه‌میدان تعیین تکلیف شد

معاون عمرانی استاندار زنجان در این نشست به تعیین تکلیف پروژه سبزه‌میدان اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری مناقصه و تحویل زمین اقدامات مربوط به تعیین پیمانکار انجام شد.

مهرداد سلطانی گفت: طبق صحبت‌های اخیری که با شهردار داشتیم، پیش پرداخت پروژه سبزه‎میدان به پیمانکار پرداخت و رسما این پروژه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم بر پروژه سبزه‌میدان انجام خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مطالبات مهم مردم تعیین تکلیف این پروژه عظیم بود از همین رو ما نیز نظارت‌های لازم را برای اجرای هرچه بهتر پروژه انجام خواهیم داد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد، پس از گذشت 30 سال از نخستین کلنگ‌زنی و طرح تصویب شده برای سبزه‌میدان، امسال قرار است، طلسم این پروژه شکسته شده و عملیات اجرایی سبزه‌میدان با رد شدن از هفت خان رستم اجرایی شود.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول