اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

احتمال ابتلای مردان به سرطان سینه چقدر است؟

یک سرطان شناس گفت: سرطان سینه منحصر به زنان نیست؛ گفته می‌شود به ازای هر 100 نفر زن که مبتلا به این بیماری می‌شوند 1 الی 2 نفر از مردان هم به این بیماری ابتلا پیدا می‌کنند.

احتمال ابتلای مردان به سرطان سینه چقدر است؟

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین کامران زاده انکولوژیست و سرطان شناس در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اشاره به عواملی که در ایجاد سرطان سینه نقش دارد، گفت: فرزندآوری دیرهنگام، ازدواج دیرهنگام، شیر ندادن به نوزاد، چاقی و کم تحرکی از عواملی هستند که می‌تواند منجر به سرطان سینه شود.

وی به بروز سرطان در آقایان اشاره کرد و افزود: مردان هم ممکن است این بیماری را ببینیم، بنابر این این بیماری منحصر به بانوان نیست. گفته می‌شود به ازای هر 100 نفر از زنان که مبتلا به این بیماری می‌شوند 1 الی 2 نفر از مردان هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

به عقیده این انکولوژیست و سرطان شناس تشخیص زودهنگام سرطان می‌تواند نقش زیادی در درمان آن داشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه سعی می‌کنیم سرطان بانوان را قبل از این که بروز کند بشناسیم، با مراجعه به پزشک و انجام ماموگرافی و معاینه توسط پزشک قبل از علامت دار شدن بیماری، می‌توان آن را تشخیص داد.

کامران‌زاده درباره علامت‌های این بیماری گفت: این بیماری ابتدا با توده کوچک قابل لمس است، اگر توده قابل لمس بود یا مشاهده شد باید به پزشک مراجعه شود.در مرحله پیش رفته‌تر، زخم یا تغییر رنگ در پوست، التهاب ناحیه و در نهایت در مرحله بسیار پیشرفته توده در زیر بغل خودش را نشان دهد و در مرحله نهایی ممکن است اعضای بدن مانند ریه و کبد درگیر بیماری شوند.

این متخصص به روش‌های درمانی این بیماری در ایران اشاره کرد و افزود: امروز شاید نسبت به 10 سال پیش تفاوت عمده‌ای در درمان بیماری ایجاد شده باشد، حتی در مرحله پیشرفته‌تر این بیماری در کشور ما قابل درمان است.

وی تاکید کرد: اگر در مرحله اولیه تشخیص داده شود کاملا ریشه کن و به خوبی برای درمان این بیماری اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول