اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«هوبره» در دام سودجویان/ وجود 25 درصد تنوع زیستی کشور در خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: شاهد قاچاق و شکار برخی از گونه‌های نایاب حیوانات از جمله پرنده «هوبره» در این منطقه به خصوص در شهرستان مرزی زیرکوه هستیم.

«هوبره» در دام سودجویان/ وجود 25 درصد تنوع زیستی کشور در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن اکبری ظهر امروز در نشست سمن‌های فعال حوزه محیط زیست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی، اظهار داشت: معضل گرد و غبار، موضوع آب، بحران نابودی منابع زیستی و انقراض برخی گونه‌های جانوری از چالش‌های زیست محیطی در استان خراسان‌جنوبی است.

وی بیان داشت: 28 سمن در حوزه محیط زیست استان فعال هستند که این سمن‌ها تنها در مرکز استان فعال نیستند بلکه در شهرستان‌های فردوس، قاین، زیرکوه و سرایان نیز انجمن‌ها و سمن‌های زیست محیطی فعالیت‌های بسیار خوبی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از وجود 25 درصد تنوع زیستی کشور در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و تصریح کرد:علی‌رغم اینکه این استان در یک منطقه خشک واقع شده ولی درصد خوبی از تنوع زیستی کشور را در این پهنه از ایران می‌توانیم مشاهده کنیم.

اکبری عنوان کرد: با وجود این تنوع زیستی ارزشمند اما متأسفانه شاهد قاچاق و شکار برخی از گونه‌های نایاب حیوانات از جمله پرنده هوبره در این منطقه به خصوص در شهرستان مرزی زیرکوه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که اینگونه حیوانات و پرنده‌های نایاب شکار نشوند و دستگاه‌های انتظامی و قضایی هم در این خصوص باید ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان ‌جنوبی بر لزوم توجه به روش‌های پیشگیرانه در موضوعات زیست محیطی تأکید کرد و افزود: همچنین در زمینه تخریب محیط زیست نیز توسعه بی‌ضابطه معادن تأثیرگذار است که این موضوع باید مدیریت شود.

اکبری همچنین در پایان خطاب به سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها، بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها باید در هر زمینه‌ای که می‌توانند نقش آفرین و کمک کننده باشند.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول