اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سالک: اربعین تجلی هیهات من الذله است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تجمع اربعین در اعتقادات مردم مسلمان، شیعه و آزاده جهان ریشه دارد و پیام آن به جهانیان هیهات من الذله است.

سالک: اربعین تجلی هیهات من الذله است

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تجمع اربعین در اعتقادات مردم مسلمان، شیعه و آزاده جهان ریشه دارد و پیام آن به جهانیان هیهات من الذله است، شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی اربعین عنوان می‌کنند: کفرستیز و ظلم‌ستیز هستیم و هیچ زمان زیر بار ظلم و ستم نخواهیم رفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی از دیگر ابعاد این تجمع است، مردم از این که یزید در مقابل امام حسین (ع) ایستاد به این نتیجه می‌رسند که باید یزید و یزیدیان را شناخت و در مقابل آنان ایستاد، شناخت یزید زمان و سلطه‌جویان بین‌المللی از دیگر پیام‌های بیش از 20 میلیون نفر شرکت‌کننده در تجمع اربعین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلام، قرآن و عترت جهان‌شمول خواهد شد، اگر قرار باشد تمدنی برای بشریت شکل بگیرد این تمدن بر مبنای قرآن و عترت خواهد بود، پیام دیگر تجمع اربعین برتری تمدن اسلام ناب بر همه تمدن‌های بشری است.

وی تصریح کرد: وحدت امت اسلامی حول محور امامت پیام دیگر این راهپیمایی است که به دنیا ثابت می‌کند اگر قرار باشد ظلم برچیده و حقوق مستضعفان محقق شود، لازمه آن وحدت امت حول رهبری است، نگرانی نظام سلطه از این تجمع ناشی از همین مسأله است چرا که قدرت ندارند تا ستون خیمه اسلام را به زمین بیندازند.

سالک افزود: دشمنان 1400 سال طرح‌های مختلفی را برای پایین آوردن ستون خیمه اسلام اجرا کردند و در همین راستا است که دست به کشتن امام حسین (ع) می‌زنند چرا که تصور می‌کردند با از میان برداشتن امام فلسفه اسلام برچیده خواهد شد ولی امروز خلاف آن را شاهد هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این تجمع می‌گویند: ای ملت‌های آزاده اگر می‌خواهید به آزادگی بر اساس مبانی انسانی و الهی برسید باید متحد باشید که وحدت کاخ‌های ظلم و ستم را ویران می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی مفاهیمی مانند اخلاق، برادری، ایثار، وفا، صدق، اخلاص و خدمت‌گذاری در این سفر به جهانیان معرفی می‌شود، تعریف اسلام ناب از آنان به دنیا منعکس می‌شود، مردمی که از علت این حضور معجزه‌آسا و بی‌نظیر قرن حاضر سؤال می‌کنند به این واقعیات دست پیدا می‌کنند و این بسیار باارزش است.

وی در پایان ابراز کرد: مردمی که در مراسم اربعین شرکت کردند باید این حال و هوای معنوی و انس عمیق با امام حسین (ع) را حفظ کنند، همه عارفان، مؤمنان و علما از جام قدسی اباعبدالله شراب محبت می‌نوشند و این میقات امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/63113/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول