اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی روستائیان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه همه جانبه محلی با رویکرد اقتصادی و اجتماعی از جمله راهبردهای توسعه روستایی به شمار می‌آید.

توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی روستائیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به طوری که می‌توان گفت این نهاد از طریق ایجاد بستر مناسب به خوبی توانسته در راستای عمران و آبادانی، توسعه و رونق و تثبیت جمعیت روستایی در جامعه خدمات ماندگاری برجای گذارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: این نهاد در همه اقدامات خود در حوزه عمران و آبادانی روستاها موضوع توسعه پایدار روستایی را که عبارت از وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه نقش و کارکرد سکونتگاه‌های روستایی در برنامه‌های توسعه عمرانی با ایجاد تولید، اشتغال و ارتقای فعالیت‌های اقتصادی در اهداف برنامه‌ریزی مکانی و فضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: زیرساخت‌های روستایی را می‌توان سرمایه‌های عمومی و اجتماعی روستاها دانست.

صنعتی‌منفرد یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است و در همین راستا توانسته از این طریق بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگهداشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را فراهم کند.

وی تاکید کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید  همه جانبه، مستمر، درون‌زا، توانمندساز، فراگیر، تحول‌آفرین، باور‌آفرین، رشد دهنده و متکی بر مشارکت و خود باوری روستائیان باشد.

صنعتی منفرد  با بیان اینکه، روستاها کانون‌های مولد هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند، خاطر نشان کرد:  توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می‌آید،  لذا در راستای توسعه پایدار ملی، هر کشوری نیازمند توسعه روستاها و توجه به روستا و روستایی است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول