اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استفاده از کارتخوان در مطب‌های پزشکی قزوین اجباری است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین گفت: با تصویب طرح استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان، بیش از 99 درصد پزشکان فعال در نظام پزشکی استان قزوین دارای دستگاه کارتخوان فعال هستند و استفاده از آن اجباری است.

استفاده از کارتخوان در مطب‌های پزشکی قزوین اجباری است

دکترمحمدرضا خردمند، رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قزوین اظهار کرد: براساس تبصرۀ ۶ قانون بودجۀ سال جاری، در حال حاضر استفاده از دستگاه کارتخوان برای تمام گروه‌های پزشکی شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان اجباری است.

وی افزود: بر اساس این قانون، نیز بیش از ۹۹ درصد پزشکان فعال در نظام پزشکی استان قزوین دارای دستگاه کارتخوان فعال هستند و یک درصد باقی مانده هم مربوط به خرابی و امور اجتناب پذیر است که نیاز به توجه دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین بیان کرد: طرح استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان از اردیبهشت ماه سال جاری تصویب شد و به دنبال تصویب این طرح، اطلاع‌‍رسانی را از اردبیهشت، خرداد و تیرماه ماه سال جاری آغاز کردیم و جامعه پزشکی نیز با اجرای این طرح، به وظیفۀ خود عمل کرده است.

خردمند گفت: ممکن است که دستگاه کارتخوانی به صورت موقت در مطب پزشکی فعال نباشد اما در حال حاضر، همۀ پزشکان اعم از پزشکانی که در مطب، داروخانه و بخش خصوصی فعالیت می کنند موظف هستند تا یک دستگاه کارتخوان فعال در مطب خود داشته باشند و پزشکانی هم که در بخش‌های دولتی فعالیت می کنند این بخش‌ها دارای دستگاه کارتخوان است.

وی با اشاره به هدف اجرای طرح استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان ادامه داد: باتوجه به اینکه باید تمام دریافتی‌ها و پرداختی‌های گروه‌های مختلف فعال در حوزه‌های اقتصادی برای قانون و مجلس مشخص شود، این طرح تصویب شد تا میزان دریافتی و پرداختی جامعۀ پزشکی، ثبت و ضبط شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین یادآور شد: جامعه پزشکی براساس وظیفۀ قانونی و اخلاق حرفه‌ای خود نیز برای رضایت مردم، دستگاه کارتخوان را در مطب‌ها نصب می‌کند و مردم در صورت مشاهده عدم استفادۀ پزشکان از کارتخوان در مطب‌ها، می‌توانند به نظام پزشکی مراجعه و موضوع را برای پیگیری گزارش دهند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول