اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خطر برگزیت بدون توافق همچنان باقی است

وزیر برگزیت انگلیس گفت، هنوز خطر اینکه بریتانیا در پایان اکتبر بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، باقی است.

خطر برگزیت بدون توافق همچنان باقی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیو بارکلی»، وزیر برگزیت انگلیس روز دوشنبه (امروز) گفته که هنوز این خطر اینکه بریتانیا در پایان اکتبر بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، وجود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، بارکلی به کمیته پارلمانی گفت: «خطر (خروج) بدون توافق باقی است. ممکن است اتحادیه اروپا موافق تمدید نباشد و پارلمان تا به امروز موافق این توافق نیست و همچنین خطر مربوط به آن باقی است و مهم است که ما برای آن آماده شویم.»

پارلمان انگلیس در جلسه ویژه روز شنبه متممی را مورد تصویب قرار داد که برنامه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را برهم زد. بر اساس این متمم اگر اطمینان کافی از اجرای حساب‌شده برگزیت و موارد درج شده در توافق با بروکسل وجود نداشته باشد، دولت مجبور خواهد شد تاریخ اجرای برگزیت را تمدید کند.

از همین رو «بوریس جانسون»، نامه‌ای را که در آن درخواست تأخیر در اجرای برگزیت مطرح شده بدون امضای خودش برای «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا ارسال کرده است.

جانسون در نامه امضانشده نوشته که اطمینان دارد می‌تواند تا تاریخ ۳۱ اکتبر توافق برگزیت که میان دولت او و سران ۲۷ دولت عضو اتحادیه اروپا حاصل شده را به تصویب برساند.

برنامه‌ دلخواه  جانسون برای اجرای برگزیت این است که دولت در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند. او در واکنش به تصویب متمم لتوین پیش از ترک پارلمان گفته بود: «با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت] مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور به این کار کند».

پیش از جانسون، «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد.

طی همه‌پرسی اول برگزیت که سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول