اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معرفی نفرات برتر نخستین جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی

نفرات برتر نخستین جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی همزمان با نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز معرفی شدند.

معرفی نفرات برتر نخستین جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیین معرفی نفرات برتر نخستین جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان، پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فرهیختگان، علماو ادبا و نویسندگان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

در نخستین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی که با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال و ارتقای سطح کیفی نشر استان، حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و متخصصان کتاب استان برای خلق آثار مکتوب جدید و تقویت شاخص کتاب و کتابخوانی برگزار شد، آثاری که در سال ۱۳۹۷ و در بازه زمانی اول فروردین‌ماه تا ۲۹ اسفند منتشر شده بودند شرکت داده شدند و مترجمان و مولفان آثار خود را در موضوعات ده گانه رده بندی دیویی شامل کلیات، فلسفه و روانشناسی، دینی، علوم اجتماعی ، زبان های خارجی، علوم خالصاعم از ریاضی، فیزیک، شیمی ، زیست شناسی و ...، علوم عملی اعم از پزشکی، مهندسی و ... هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا و گروه کودک و نوجوان در ۱۶۱ عنوان به دبیرخانه این جشنواره تا پانزدهم شهریور ماه سالجاری ارسال کردند.

پس از مرحله ارزیابی کتب توسط داوران خانه کتاب در مرحله اول ۳۲ عنوان کتاب انتخاب و به مرحله دوم راه یافت و پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر ۷ عنوان کتاب به عنوان اثر برگزیده در حوزه تالیف و ترجمه به شرح ذیل معرفی و موفق به دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شدند.

حایزه کتاب سال آذربایجان شرقی در بخش علوم خالص و ریاضیات، به کتاب «تاریخچه ریاضیات» تالیف حسین سیفلو از دانشگاه تبریز، در بخش هنر و تربیت بدنی به کتاب «دیابت و فعالیت بدنی» تالیف جولیا اچ. گویدیک و ادواردا اوجوکا ترجمه عباسعلی گائینی،  اکبر معین و علی ضرغافی خامنه و راحله دولگری شرف و در حوزه ادبیات و نثر معاصر به کتاب «جمجه ات را قرض بده برادر» تالیف مرتضی کربلایی لو از تهران تعلق گرفت.

این جایزه در بخش شعر معاصر به کتاب «مرا صدا کردی؟» سروده حسین نیا از تهران، در بخش نقد ادبی به کتاب «پارسی سرایان آسیای صغیر» تالیف ویس دئیرمان چای ترجمه اسدالله واحد از دانشگاه تبریز، در بخش تاریخ و جغرافیا یه کتاب «سرو سربدار» تالیف یحیی آریابخشایش از دانشگاه امیرکبیر تهران و در بخش کودک و نوجوان و داستان تالیفی به کتاب «روی سیم تار» نوشته حسین قربانزاده از تهران اهدا شد.

در بخش فلسفه و روان شناسی نیز ۲ اثر به صورت مشترک شایسته تقدیر شناخته شدند که شامل کتاب «آموزش کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم با سطح عملکرد بالا» تالیف پامیلا لیچ و سوزان کوری ترجمه شهروز نعمتی و فریبرز فرهادی لنگرودی از دانشگاه تبریز و «درمان شناختی - رفتاری نوجوانان و جوانان رویکرد تنظیم هیجان» تالیف لارنس هاولز ترجمه سعید قره آغاجی از تبریز است.

آثار شایسته تقدیر در بخش دین و سیره معصومین به کتاب «بررسی و تحلیل روابط و مناسبات امام علی (ع) با انصار تالیف محمدرضا مهدوی عباس آباد از تبریز، در بخش علوم خالص و ریاضیات به کتاب «آنالیز حقیقی» تالیف محمدحسین فاروقی و رضا احمدی از دانشگاه تبریز، در بخش زیست شناسی به کتاب «گرده افشانی و لقاح در گل داران» تالیف هوشنگ نصرتی از تبریز و در بخش زمین شناسی به کتاب «انرژی زمین گرمایی از مدل نظری تا روش های اکتشاف و توسعه» تالیف اینگرید استوبر و کورت بوخر ترجمه کمال سیاه چشم و محمد شهسواری بمی از دانشگاه تبریز تعلق گرفت.

در بخش علوم کاربردی و پزشکی ۲ اثر «مبانی نانو تکنولوژی و کاربرد آن در درمان بیماری های قلبی و عروقی و اعصاب تالیف امیری صادقان و همکاران از تبریز و «آسیب شناسی بیماری های انگلی در حیوانات اهلی» تالیف منیره خردادمهر و احمد نعمت الهی از دانشگاه تبریز، در بخش کشاورزی «مقدمه ای بر کشاورزی دقیق» تالیف حسین نوید از دانشگاه تبریز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش هنر و تربیت بدنی نیز اثر «فیزیولوژی ورزشی در بیماری های قلبی - عروقی» تالیف بهروز بقائی از تبریز، در بخش ادبیات و نثر معاصر اثر «نعلین های آلبالویی» نوشته مهدی نورمحمدزاده از تهران، در بخش شعر ۲ اثر «گشایش» سروده محمد شکری فرد از و «پرچم صلح» سروده شهریار شفیعی هر دو از تهران، در بخش نقد ادبی «سنگ و سبو» تالیف بهروز عزبدفتری از تبریز و در بخش تاریخ و جغرافیا اثر «نگاهی به روزشمار وقایع تبریز» تالیف بهروز رستمی از تبریز به عنوان آثار شایسته تقدیر جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی انتخاب شدند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول