اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اجرای طرح مبارزه با کرم خراط توسط بسیج سازندگی در رابر

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: به زودی طرح مبارزه با کرم خراط در شهرستان رابر آغاز می‌شود.

اجرای طرح مبارزه با کرم خراط توسط بسیج سازندگی در رابر

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، حجت‌الله پاداش امروز در نشستی با مسئولان رابر با اشاره به طرح مبارزه با کرم خراط در شهرستان رابر اظهار داشت: این طرح با همکاری جهادکشاورزی و بسیج و با حضور گروه‌های جهادی به صورت پهنه‌بندی انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: باتوجه به آلودگی بخشی ازباغات گردوی شهرستان رابر به آفت کرم خراط برای کنترل و ریشه‌کنی این معضل که می‌تواند بر اصلی‌ترین منبع درآمد مردم رابر تاثیر بسزایی داشته باشد، طرح مبارزه با کرم خراط در باغات رابر حول طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه ریشه‌کنی این آفت درباغات بیدخوان بردسیر در دستور کار این مجموعه‌ها قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به اینکه در اجرای این طرح بسیج از ظرفیت گروه‌های جهادی محله‌محور استفاده خواهد کرد، ادامه داد: درراستای اجرای بهتر این طرح باید همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، دهیاران و شور اها و کشاورزان پای کار باشند تا کار با موفقیت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه ما دنبال هم‌افزایی دستگاه‌هایی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند هستیم، تصریح کرد: سال گذشته ۵۰۰میلیون تومان اعتبار توسط بسیج در اختیار مساجد رابر قرار داده شد و کارهای خوبی دراین حوزه صورت گرفته است.

 پاداش همچنین ساخت ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان در شهرستان رابر و ایجاد غسالخانه در روستای گورساروئیه و ساخت سرویس‌های بهداشتی در مناطق محروم این شهرستان را از جمله خدمات بسیج سازندگی در شهرستان رابر برشمرد.

فرمانداران شهرستان‌های مستعد کشاورزی باید متخصص باشند

ناصر طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از کشاورزی در راستای ایجاد امنیت غذایی است، اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی است که با اندک اقدامات می‌توان تولیدات را چندین برابر کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم شهرستان‌های بافت و رابر کشاورزی است، گفت: باید نمایندگان مجلس و فرماندارانی که در این حوزه انتخاب می‌شوند در حوزه کشاورزی تخصص داشته باشند و یا دراین حوزه فعالیت کرده باشند.

طاهری گفت: کرم خراط به دلیل ضعف تغذیه علاوه بر گردو به ۱۵۰ گیاه دیگر می‌تواند آسیب بزند، طرح مبارزه با کرم خراط در بیدخوان بردسیر کاری بود که به همت همین گروه‌ها انجام شد و باید دیدگاه کشاورزان را با کلاس‌های آموزشی نسبت به این طرح عوض کنیم و آنها را پای کاربیاوریم.

انتهای پیام/80030/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول