اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید الیاف خوراکی برای افزایش کیفیت گوشت آزمایشگاهی

محققان برای افزایش کیفیت گوشت های تولید شده در آزمایشگاه و سازگاری بیشتر آن با محیط زیست از نوعی الیاف خوراکی ژلاتینی استفاده کرده اند.

تولید الیاف خوراکی برای افزایش کیفیت گوشت آزمایشگاهی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بخش زیادی از گوشت طبیعی که عموم مردم مصرف می کنند معمولا شامل ماهیچه ها و بخش هایی از اسکلت بدن حیوانات ذبح شده است، اما گوشت آزمایشگاهی فاقد این نوع مواد است. حالا دانشمندان برای جبران این مشکل به ابتکار عملی تازه روی آورده اند.

 

اگر چه تولید گوشت در آزمایشگاه در سال های اخیر با استفاده از سلول های بنیادی بدن حیوانات ممکن شده، اما افزودن ملحقاتی که به طور طبیعی در گوشت های بدن حیوانات مختلف وجود دارد، امکان پذیر نیست. همین مساله باعث می شود تا ترکیبات گوشت آزمایشگاهی تا حد زیادی غیرطبیعی جلوه کند.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد با استفاده از فرایندی موسوم به جت چرخشی نانوفیبرهایی از جنس الیاف خوراکی ژلاتینی را به گوشت آزمایشگاهی افزوده اند تا در نهایت فیبرهایی سه بعدی در گوشت های مذکور به کار گرفته شود و ساختار گوشت های آزمایشگاهی به بافت عضلانی حیوانات نزدیک تر شود. این کار بر روی طعم و ظاهر طبیعی گوشت نیز تاثیر مثبت می گذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول