اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تربیت 5600 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این دانشکده قدیمی‌ترین مرکز تربیت دندانپزشک در کشور است، گفت: تاکنون 5600 دانشجو در این مکان تربیت شده‌اند.

تربیت 5600 دانشجو در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، امیررضا رکن‌ رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری ضمن تشریح دستاوردهای این دانشکده اظهار داشت: یکی از سیاست‌های این دانشکده این است که موفقیت‌های خودمان را به اطلاع عموم برسانیم. 

وی با بیان اینکه دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران قدیمی‌ترین دانشکده دندانپزشکی کشور است، اظهار داشت: این مکان در سال 1309 در قالب مدرسه دندانپزشکی تاسیس و در سال 1335 به شکل دانشکده درآمد و اکنون 63 سال است که به تربیت دانشجویان دندانپزشکی می‌پردازد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این دانشکده بزرگترین دانشکده دندانپزشکی کشور از لحاظ فیزیکی است، گفت:‌ دانشکده دندانپزشکی تهران در قالب سه پردیس فعالیت می‌کند و دانشجویانی از کشورهای خارجی در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند. 

رکن ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم ما طبق جدیدترین گزارش نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای این بود که توانستیم جایگاه نخست حوزه دندانپزشکی در کشور را به دست آوریم.

وی گفت: رتبه‌بندی حوزه علوم پزشکی در 6 رشته پزشکی بالینی، سلامت عمومی، دندانپزشکی و علوم دهانی، پرستاری، فناوری پزشکی و داروسازی صورت گرفته است که ما توانستیم این موفقیت را در بین دانشگاه‌های دیگر به دست آوریم.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی تهران توانست رتبه 151 الی 200 را بین دانشگاه‌های جهان کسب کند، اظهار داشت: بر اساس این رتبه‌بندی ما بالاتر از برخی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور انگلستان قرار داریم و طبق نظر اساتید و کارشناسان خارجی استانداردهای این دانشکده با دانشکده‌های دندانپزشکی اروپایی برابر است.

رکن اظهار داشت: از دیگر موفقیت‌های این دانشکده می‌توان به قبولی 25 نفر از دانشجویان در آزمون امسال رزیدنتی، درخشش دانشجویان در المپیادهای علمی و تحصیل 13 دانشجوی استعداد درخشان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان این دانشکده موفق به قبولی صد در صدی در آزمون برد تخصصی شده‌اند، اظهار داشت: در حال حاضر 12 گروه آموزشی در رشته‌های مختلف در این دانشکده در حال تحصیل هستند و گروه جدید ایمپلنت دندانی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ما اولین و تنها دانشکده دندانپزشکی دارای اتاق عمل سرپایی کودکان هستیم. همچنین دانشکده دندانپزشکی تهران نخستین مرکز دارای جراحی پیشرفته فک و صورت است. 

رکن ضمن تشریح دیگر دستاوردهای این دانشکده دندانپزشکی توضیح داد: اولین و تنها مرکز آموزشی عکسبرداری از دهان (دیجیتال دنتیستری) در کشور هستیم که امیدواریم با ارتقای این فناوری بتوانیم برای ترمیم دندان‌ها به جای قالب‌گیری از این فناوری نوین استفاده کنیم.

وی  در ادامه با بیان اینکه بزرگترین آرشیو لام میکروسکوپی ضایعات پاتولوژیک دهان وفک در ایران متعلق به این دانشکده است، گفت: بیش از 13 هزار نمونه در منابع ما موجود است که دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی از آنها استفاده می‌کنند. 

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این دانشکده دارای کلینیک شکاف لب و کام است و درمان این بیماران از نوزادی تا بزرگسالی در این مرکز صورت می‌گیرد.

رکن با اشاره به مراکز آموزشی این دانشکده در 4 بیمارستان شریعتی، سینا، طب کودکان وانستیتو کانسر عنوان کرد: ما اولین و تنها دانشکده دندانپزشکی مجهز به سیستم داروخانه‌ای در کشور هستیم و همچنین بزرگترین پژوهشکده و مرکز آزمایشگاهی مواد در این دانشکده قرار دارد به طوری که تمام مواد دندانی وارداتی یا تولیدی در کشور در این آزمایشگاه بررسی و راستی آزمایی می‌شوند. 

وی با اشاره به فعالیت مرکز رشد دندانپزشکی و مواد در این دانشکده گفت:‌10 مرکز دانش بنیان در این زمینه باما همکاری دارند. 

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به تشریح تعداد دانشجویان حاضر در این دانشکده پرداخت و گفت:‌در حال حاضر 16 دانشجوی فلوشیپ، 27 دانشجوی PHD،و 112 دانشجوی تخصص در این دانشکده حضور دارند که از این تعداد 16 نفر از کشورهای عراق، سوریه، اتیوپی و سایر کشورهای خارجی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

رکن ادامه داد: 486 دانشجو در مرکز پردیس امیرآباد و 329 دانشجو در پردیس‌های دیگر در حال تحصیل بوده و در مقطع کارشناسی پروتز دندان 18 دانشجو، و در مقطع کارشناسی ناپیوسته 17 نفر در حال تحصیل هستند.

وی گفت:‌ به طور کلی تاکنون 5600 دانشجو طی سال‌های گذشته در این دانشکده تربیت شده‌اند و می‌توانیم اعلام کنیم که ما 20 درصد دندانپزشکان کشور را تربیت کرده‌ایم.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص فعالیت کلینیک‌های این دانشکده توضیح داد: کلینیک تخصصی در دو شیفت صبح و عصر به مردم خدمات ارائه می‌کنند که به طور معمول روزانه 100 نفر از افراد جامعه خدمات دندانپزشکی را از این کلینیک دریافت می‌کنند.

رکن تصریح کرد: تعرفه این کلینیک دو سوم بخش خصوصی است که این موضوع رضایت مراجعه کنندگان را در پی داشته است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر 15 تا 20 هزار نفر در کلینیک آموزشی تحت درمان هستند. همچنین در شیفت عصر نیز اساتید دانشگاه به مردم خدمت می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول