اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

عصر اندیشه این بار بر مدار مدارا می‌گردد

پرونده اصلی بیستمین شماره مجله عصر اندیشه که «بر مدار مدارا» نام دارد، با توجه با ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، به بررسی رفتار سیاسی آن مرحوم پرداخته است.

عصر اندیشه این بار بر مدار مدارا می‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس، مجله فرهنگ و علوم انسانی عصر اندیشه که خبرهایی حاکی از توقف فعالیت آن به دلیل مشکلات مالی گریبان‌گیر خانواده مجلات به گوش می‌رسید، شماره بیستم خود را آماده انتشار کرده و طی روزهای آینده روانه پیشخوان مطبوعات سراسر کشور خواهد کرد.

پرونده اصلی این شماره مجله که «بر مدار مدارا» نام دارد، با توجه با ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، 
به بررسی رفتار سیاسی آن مرحوم اختصاص دارد. در معرفی این پرونده آمده است: «جمهوری اسلامی مقطع بسیار حساس و سرنوشت‌سازی را در دوران حیات خود سپری می‌کند. مقطعی که وفاق و همدلی جریان‌های سیاسی و اجماع نخبگان حول منافع ملی و رعایت اخلاق و مدارای سیاسی بدون تردید تسهیل‌کننده حرکت کشور در گذر از گردنه‌های صعب‌العبور تحریم‌ها و فشارهای خارجی خواهد بود. سلوک سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی که یکی از برجسته‌ترین و ذی‌نفوذترین سیاسیون جمهوری اسلامی محسوب می‌شد و همواره در عین تکیه بر اصول انقلابی، بر مدار عقلانیت و مدارا می‌گردید، درس‌ها و پیام‌هایی شنیدنی برای سیاست‌ورزی در ایران امروز دارد. پیام‌هایی که شنید‌ه‌شدن آن از جانب کنشگران سیاسی طیف‌های مختلف می‌تواند آ‌ن‌ها را از شرایط رکود و سترونی کنونی خارج سازد».

علاوه بر این عصر اندیشه در ادامه، پرونده‌ای را برای موضوع حائز اهمیت این سال‌های عرصه علم یعنی بحث علوم شناختی گشوده و سعی در ترویج ادبیات این موضوع در کشور داشته است. پرونده بین‌المللی مجله به بحث مفصلی درباره دیدگاه‌های جان مرشایمر، رئالیست مشهور آمریکایی در خصوص افول هژمونی لیبرال اختصاص دارد که شش مصاحبه خارجی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. پرونده سینمایی عصر اندیشه نیز گفت‌وگویی تفصیلی را با رضا میرکریمی به بهانه فیلم اخیرش «قصر شیرین» انجام داده است.

بیستمین شماره عصر اندیشه به سردبیری روح‌الأمین سعیدی و مدیرمسئولی محمدمهدی دانی منتشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول