اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جزئیات برگزاری یادواره صیاد خمینی و کابوس بعثی‌ها

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: یادواره شهید عبدالرسول زرین و 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان چهارشنبه یکم آبان ساعت 18 در سالن کوثر مجموعه 22 بهمن برگزار خواهد شد.

جزئیات برگزاری یادواره صیاد خمینی و کابوس بعثی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار کرد: سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان یکی از اقشار بسیج سپاه استان اصفهان است که در سال 1382 اعلام موجودیت کرد و مأموریت اصلی آن مسائل فرهنگی حوزه ورزش از جمله عضویت ورزشکاران در بسیج و تشکیل حلقه‌های طیبه صالحین در ورزش است.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان ادامه داد: این قشر از بسیج به مسائل فنی ورزش مانند تیم‌داری ورود نمی‌کند و فعالیت‌هایی مانند مدیریت باشگاه مقاومت در حوزه معاونت تربیت‌بدنی سپاه است.

وی با اشاره به این که سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان پیش از این یادواره شهید قورچانی، شهید شاخص سال 91 و یادواره شهید غازی را در سال 92 برگزار کرده عنوان کرد: امسال یادواره شهید عبدالرسول زرین و 1200 شهید ورزشکار استان اصفهان را برگزار خواهیم کرد البته برنامه‌ریزی یادواره از سال 96 آغاز و از همان زمان مسابقات متعددی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد.

رجبی یادآور شد: در ابتدا زمان برگزاری یادواره اسفندماه سال 97 تعیین شد اما به دلایل مالی و از سوی دیگر مناسب نبودن نیمه دوم اسفندماه برای برگزاری یادواره، در نهایت هفته تربیت‌بدنی به‌ عنوان زمان برگزاری یادواره انتخاب شد.

انتشار کتاب شهدای ورزشکار استان در آینده نزدیک

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان بیان کرد: 50 میلیون تومان برای جمع‌آوری اطلاعات شهدای ورزشکار استان هزینه کردیم و شهدای ورزشکار از آران و بیدگل در شمال استان تا سمیرم در جنوب را شناسایی و با خانواده‌های آنان مصاحبه کردیم که به‌زودی نتایج آن در قالب کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان منتشر خواهد شد.

شهیدی که جنگی به دنیا آمده بود

وی در پاسخ به این سؤال که چرا یادواره به نام شهید عبدالرسول زرین که سابقه ورزشی ندارد نام‌گذاری شده، تصریح کرد: فدراسیون تیراندازی 36 رشته ورزشی را در برمی‌گیرد که مهارت‌های این شهید با تعدادی از آن‌ها قابل تطبیق است و شهید خرازی در وصف توانایی ورزشی و رزمی این شهید آن را فردی که جنگی به دنیا آمده بود توصیف می‌کند.

رجبی خاطرنشان کرد: شهید زرین سال 1320 در یاسوج چشم به جهان گشود و در زمان طفولیت پدر و در شش سالگی مادر خود را از دست داد و مدتی بعد برای کار راهی استان اصفهان شد، شهید عبدالرسول زرین سال 1342 ازدواج کرد که نتیجه آن 7 فرزند (4 پسر و 3 دختر) بود.

 مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان افزود: شهید زرین در زمان اعزام به جبهه به دلیل آشنایی با فنون تیراندازی که محصول زندگی عشایری بوده سلاح دراگانوف را انتخاب می‌کند، شایان ذکر است وظیفه یک تک‌تیرانداز زدن افراد شاخص دشمن است و زرین نیز افراد عادی را هدف قرار نمی‌داده و در برخی موارد تا 48 ساعت برای شکار یک هدف منتظر می‌مانده است.

صیاد خمینی، کابوس بعثی‌ها

وی تأکید کرد: بنابر اظهارات فرماندهان لشکر امام حسین (ع) عبدالرسول زرین در عملیات فرمانده کل قوا و مرحله سوم عملیات والفجر 4 نقش مؤثری داشته و بارها گره میدان جنگ را با اقدامات دقیق و به‌هنگام خود باز می‌کرده تا جایی که بعثی‌ها به این شهید لقب صیاد خمینی را داده بودند و طبق گفته‌های خودشان زمانی که از حضور زرین در میدان جنگ خبردار می‌شدند روحیه خود را می‌باختند.

رجبی با اشاره به تعدد اظهارات درباره تعداد تیراندازی‌های موفق شهید عبدالرسول زرین عنوان کرد: 7 ماه قبل از شهادت شهید زرین سردار سید احمد موسوی، مسؤول اطلاعات عملیات لشکر امام حسین (ع) از وی درباره آمار تیراندازی موفق می‌پرسد که شهید آمار بیش از 2 هزار نفر را عنوان می‌کند و پس از این مصاحبه نیز مستنداتی وجود دارد که آمار 3 هزار شلیک موفق را تصدیق می‌کند.

مسؤول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان یادآور شد: یادواره شهید عبدالرسول زرین یکم آبان ساعت 18 در سالن کوثر مجموعه 22 بهمن در سه‌راه حکیم نظامی با سخنرانی سردار حسین اشتری و روایتگری حسین یکتا به همراه نمایش صحنه‌ای و تجلیل از خانواده شهید زرین برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که از 5 هزار شهید ورزشکار در کشور که نزدیک به یک‌چهارم از استان اصفهان هستند، اظهار کرد: بیشترین شهدای ورزشکار استان اصفهان در هنرهای رزمی و رشته‌های تکواندو، کاراته و جودو هستند، در حال حاضر نیز قریب به 30 هزار نفر عضو بسیج ورزشکاران استان هستند و در حال حاضر سهراب مرادی از لنجان و خواهران منصوریان از سمیرم از جمله اعضای بسیج ورزشکاران هستند که مقام‌های جهانی دارند.

انتهای پیام/63113/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول