اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ظرفیتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک ظرفیت مناسب برای تربیت دینی دانش‌آموزان در مواجهه با آسیب‌های پیچیده اجتماعی است.

کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ظرفیتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در گردهمایی سالانه معاونین پرورشی و تربیت بدنی و مناطق تابعه استان که در سالن جلسات اداره‌کل برگزار شد؛ بر تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: معاونین پرورشی و فرهنگی باید برنامه‌های این کمیته را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی به ویژه آسیب‌های عقیدتی و دینی، افزود: کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، ظرفیت بسیار خوب و قوی است که می‌تواند دانش‌آموز را در برابر بسیاری از این آسیب‌ها مصون نگه دارد و تربیت دینی در مدارس را نهادینه و منجر به ایمان پایدار در دانش‌آموز شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی در مسائل عقیدتی و دینی، آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مواجهه با این آسیب‌ها در مدارس نیست و می‌طلبد از ظرفیت کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این راستا به خوبی استفاده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دارای ظرفیت نیروی انسانی و متخصص و وجود امکاناتی است که می تواند یاریگر آموزش و پرورش باشد؛ برگزاری دوره توانمندسازی تقریب مذاهب ویژه مربیان پرورشی مدارس، برگزاری گفتمان های دینی، اعزام مبلغین مناسبتی و ... را از جمله فعالیت های این کمیته عنوان کرد.

نریمانی با اشاره به اینکه کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سه بخش فعالیت دارد؛ گفت: در حوزه دانش‌آموزی، اعزام کارشناسان خبره به مدارس، استقرار روحانی در مدارس و اعزام مبلغین مناسبتی از جمله فعالیت‌های این کمیته است.

وی بیان کرد: همچنین در بخش فرهنگیان برگزاری دوره توانمندسازی ویژه معاونین و مربیان پرورشی و در بخش انجمن اولیا و مربیان نیز  شرکت اولیا در جلساتی که توسط کمیته همکاری برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه 11 برنامه استانی در تفاهم نامه با سطح کشوری برای کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش تنظیم و تایید شده است؛ از معاونین پرورشی وفرهنگی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خواست برنامه‌های برش داده سطح شهرستان را به خوبی اجرایی کنند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول