اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان شیروانی گل کاشتند

دانش‌آموزان شیروان استان خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی کودک، در گلخانه شهرداری این شهر بذر گل کاشتند.

دانش‌آموزان شیروانی گل کاشتند

گروه محیط زیست خبرگزاری فارس، بدون شک آموزش در سنین کم و کودکان یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رسیدن به هدف نهایی فرهنگ‌سازی است. از این رو داوطلبان و فعالان محیط زیستی در هفته گذشته و به مناسبت روز جهانی کودک ویژه برنامه‌های آموزشی زیادی را در سراسر ایران برگزار کردند و ما را بر آن داشتند تا با انتشار این فعالیت‌ها در قرارهای محیط زیستی هفتگی خود همچون گذشته حامی آنها باشیم.

* برگزاری جشنواره روز جهانی کودک و محیط زیست در کرمان

به مناسبت روز جهانی کودک و محیط زیست جشنواره‌ای در پارک بانوان زرند استان کرمان برگزار شد. در این جشنواره برنامه‌هایی همچون نمایش عروسکی، بازی مارپله و قصه‌گویی که همگی در رابطه با مسائل زیست محیطی بودند، اجرا شد.

*دانش آموزان شیروانی گل کاشتند

دانش آموزان شیروان استان خراسان شمالی به مناسبت روز جهانی کودک و برای نه گفتن به سبزه نوروزی، در گلخانه شهرداری این شهر بذر گل کاشتند. این گلدان‌ها که در گلخانه شهرداری نگهداری می‌شوند تا قبل از عید نوروز به دانش آموزان اهداء خواهند شد.

*روز جهانی کودک در خراسان شمالی

دانش‌آموزان دبستان دخترانه سما شیروان با همکاری شهرداری این شهر، به مناسبت روز جهانی کودک در پارک صیاد شیرازی برنامه شادی را برگزار کردند. دانش‌آموزان شیروانی در این برنامه که به مناسبت روز جهانی کودک برگزار می‌شد، با درِ بطری‌های بازیافتی، بر روی زمین «روز جهانی کودک» را نوشتند.

* منطقه گردشگری سموش پاکسازی شد

برنامه پاکسازی منطقه گردشگری سموش(رحیم آباد) به بهانه روز ملی روستا و روز جهانی کودک و محیط زیست، توسط موسسه آسمانرود رحیم آباد استان گیلان و با همکاری موسسه خیریه نیکوکاران راز تهران برگزار شد.

*اجرای ویژه برنامه های محیط زیستی در کرج

انجمن علمی دانشجویی محیط زیست دانشگاه تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری کرج با شعار «کودکان آگاه،حافظان محیط زیست» ویژه برنامه های محیط زیستی را در مدارس مهرشهر کرج برگزار کردند.

*پویش جمع آوری ته سیگار در دانشگاه تهران

این هفته نیز همچون گذشته پویش جمع آوری ته سیگار در دانشگاه تهران توسط انجمن علمی دانشجویی محیط زیست این دانشگاه و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برگزار شد.

*حاشیه سد مهاباد پاکسازی شد

به همت هیأت کوهنوردی و انجمن‌های محیط زیستی مهاباد و با همکاری کارگران زحمتکش شهرداری و اعضای گروه کوهنوردی سیلوانا، حاشیه سد این شهرستان در استان آذربایجان غربی پاکسازی شد.

*موفقیت انجمن میراث پریشان در دومین دوره جایزه  محیط زیستی دکتر رادمنش

نتایج دومین دوره  جایزه  محیط زیستی دکتر رادمنش خبر از موفقیت انجمن میراث پریشان در بخش برگزیدگان دارد. این رویداد، سالیانه در جهت شناسایی، تشویق و تقدیر حامیان خودجوش محیط زیست برگزار می شود، که انجمن میراث پریشان ضمن ارائه مدارک و مستندات خود توانست بابت ترویج کنشگری اجتماعی و محیط زیستی در حوزه کازرون، برنده جایزه دکتر رادمنش در رده سوم این مسابقات باشد. این موفقیت نتیجه فعالیت و همکاری اعضای انجمن میراث پریشان، فعالین جامعه مدنی و همچنین مردم سبز اندیش شهرستان کازرون در استان فارس است.

*پاکسازی مزرعه بنجیر و بیدبالا در شهرستان اقلید

برنامه پاکسازی مزرعه بُنجیر و بید بالا در منطقه امام زاده زبیده خاتون (س) توسط اعضای انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید برگزار شد. در این گردهمایی که صد و هفدهمین برنامه انجمن بود پس از پاکسازی منطقه، اعضا در برنامه های مختلف فرهنگی شرکت کرددند. در پایان برنامه نیز زباله های جمع آوری شده به سایت زباله این شهرستان در استان فارس انتقال داده شد.

* طرح اولین دوچرخه تاکسی در رشت اجرا شد

طرح اولین تاکسی دوچرخه توسط یکی از شهروندان و با هزینه شخصی به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شهرستان رشت استان گیلان‌، اجرا شد. اختصاص مسیر ویژه دوچرخه سواری و ساخت ایستگاه‌های دوچرخه، از مهم‌ترین نیازهای این طرح است.

*روز کودک و آموزش محیط زیستی در مدارس بوشهر

در روز جهانی کودک به همت انجمن دوستداران طبیعت سعدآباد، آموزش‌های محیط زیستی و منابع طبیعی در مرکز پیش دبستانی یسنا این شهرستان، توسط همیار انجمن و فعال محیط زیست صورت گرفت. همچنین در این برنامه ۷ جلد کتاب زیست محیطی با عنوان های مختلف جهت آموزش مداوم دانش آموزان به مربی مرکز پیش دبستانی اهدا شد.

* جلسه هم‌اندیشی محیط زیستی در اصفهان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ مجمع فعالان زیست محیطی اصفهان با حضور جمعی از اعضا گروه، در مورد حفظ محیط‌زیست و حقوق حیوانات در این شهرستان برگزار شد.

*ویژه برنامه روز جهانی کودک در نی‌ریز فارس

به مناسبت گرامیداشت روز کودک و محیط زیست آیین جشن و شادمانی به همراه برنامه‌های شاد هنری و آموزشی، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن میراث ماندگار بختگان، در نی‌ریز اجرا شد.

در این مراسم که با هماهنگی کانون پرورش فکری و همکاری ادارات این شهرستان و مشارکت مربیان و چهل نفر از نوآموزان یکی از مراکز پیش دبستانی انجام می‌شد، جهت آشنایی بیشتر پیش دبستانی‌ها با مفاهیم کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا، از چند نوآموز خواسته شد تا با مشارکت هم محتویات گوناگون یک کیسه زباله (‌بی خطر شده) را به صورت میدانی و عملی از هم جدا کنند و در کیسه‌های پلاستیکی تجزیه‌پذیر که با نمادهای فلز، مقوا، کاغذ، پلاستیک و شیشه مشخص شده بود در مدت زمانی معین دسته بندی و تفکیک کنند. در پایان برنامه نیز به شرکت کنندگان در این طرح کتاب و لوح فشرده با موضوعات محیط زیستی اهدا شد.

‍ * آموزش مسائل محیط زیستی به دانش‌آموزان پلدختر

با همکاری اداره حفاظت محیط زیست پلدختر، اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان در استان لرستان، به‌مناسبت هفته کودک، برنامه آموزشی زیست محیطی با محوریت نقش کودکان در حفظ محیط زیست،  آشنایی با محیط زیست، مقابله با مصرف بیش از اندازه پلاستیک و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، برای دانش آموزان برگزار شد. در پایان این برنامه پرسش‌های زیست محیطی مطرح و جوایزی به بهترین پاسخ‌ها و برندگان مسابقه اهدا شد.

*‌چیمه رود در استان اصفهان پاکسازی شد

برنامه پاکسازی و کوهپیمائی منطقه لادراب روستای چیمه رود، با حضور بیش از ۴٠ نفر از طبیعت دوستان و همچنین کودکان علاقه‌مند به محیط زیست، توسط گروه صبا بادرود و با همکاری هیئت کوهنوردی این شهرستان برگزار شد.

* همکاری با محیط‌بانان در کردکوی استان گلستان

جمعی از اعضای تشکل جهان‌نما به‌منظور همکاری با محیط بانان و آشنایی و حفاظت حیات وحش همزمان با فصل گاوبانگی، به مدت دو روز در مناطق کوهستانی این شهر حضور یافتند.

*محیط زیست امانت فرزندان ماست

اعضا سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه، روزجهانی کودک و محیط زیست را در میان جمعی از کودکان مهد کودک شکوفه های انقلاب کرمانشاه گذراندند. در این برنامه با اجرای نمایش آموزشی به کودکان آموختند که پرتاب زباله از خودرو چگونه جان حیوانات را به خطر می اندازد و در پایان کیسه زباله داخل خودرو به کودکان هدیه داده شد تا سفیران پاکی باشند.

*فعال‌سازی ایستگاه‌های کمپین درِ بطری در مرز چزابه

کمپین درِ بطری دزفول، زیرمجموعه انجمن آوان سبز دزفول است که با درآمد حاصل از فروش درب های پلاستیکی و درهای بطری، تا کنون بیش از هفتاد ویلچر به نیازمندان دزفول و سایر شهرهای استان هدیه کرده است.

* گرامیداشت روز کودک و محیط زیست در کرمان

حامیان محیط زیست زرند استان کرمان به مناسبت ۱۶ مهر روز کودک و محیط زیست در دبستان های دخترانه یاسر و پسرانه عمار حضور  یافته و برای آنها پیرامون مسائل محیط زیستی صحبت‌هایی را ارائه کردند.

* هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه در همدان برگزار شد

هفدهمین نمایشگاه گل و گیاه در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان همدان با همکاری سمن‌های محیط زیستی نسیم اروین طرلان، ایمن شهر هگمتان، دوستداران حیوانات همدان و رطسا برگزار شد. در روز پایانی این نمایشگاه از دو غرفه برتر در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی با اهدای تندیس تجلیل به عمل آمد.

* دانشجویان از جاذبه‌های گردشگری نقده بازدید کردند

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و دانشکده پرستاری شهرستان نقده درقالب اردوهای آغازین سال تحصیلی جدید از جاذبه های گردشگری ( فرهنگی -طبیعی) دشت سولدوز  بازدید کردند. این بازدید یکروزه باهماهنگی تشکلهای زیست محیطی پیشگام شهرستان نقده و روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

*بام لرستان برای اولین بار پاکسازی شد

تیم کلوپ سافاری لرستان با همکاری اداره محیط زیست اشترانکوه و حضور تعدادی از همنوردان قله سنبران با ارتفاع ۴۱۵۰ متر که بنه عنوان بام لرستان شناحته میشود را برای اولین بار پاکسازی کردند.

*طرح جامع آموزش محیط زیست در تهران و البرز برگزار شد

سومین کارگاه آموزشی توانمندسازی مدرسین استان های البرز و تهران طرح جامع آموزش محیط زیست برگزار شد.

در این کارگاه که روز پنج شنبه مورخ ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در محل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار میشد، در ارتباط با شیوه‌های ارتباط با کودکان و نوجوانان، ویژگی‌های یک مدرس، روش های تدریس و فعالیت های غیرمستقیم جهت انتقال مطالب و مفاهیم به مخاطبان آموزش های لازم ارائه و در بیان هر موضوع شیوه های آموزشی به صورت عملی اجرا شد. شعرخوانی، قصه گویی، خلاقیت، روخوانی گروهی کتاب، اجرای نمایش گروهی، برگزاری بازی گروهی، ساخت کاردستی با دورریختنی‌ها و رصد خورشید از جمله این موارد بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول