اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

هوشمندسازی بیمه سلامت سبب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: هوشمند شدن سیستم بیمه‌ای سبب افزایش ارائه خدمات، تسهیل در تشخیص درست درمان و در نهایت کاهش هزینه‌ها می‌شود، باید در امر هوشمندسازی مراقبت و دقت بیشتر داشته باشیم.

هوشمندسازی بیمه سلامت سبب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در آئین گرامیداشت هفته بیمه سلامت با اشاره به اهمیت بحث سلامت در کشور اظهار کرد: بحث سلامت در کشور یکی وظایف ما در برابر جامعه بوده و در اسناد بالادستی در راستای توسعه کشور، در بخش‌های مختلف موضوع سلامت یکی از موضوعات مورد توجه است.

وی افزود: کشورهای مختلف متناسب با وضعیت اقتصادی و میزان توسعه‌یافتگی خود نگاه متفاوتی به بحث بیمه و سلامت دارند، جمهوری اسلامی ایران براساس مباحث دینی خود به حوزه سلامت از ابتدا توجه داشته اما از همان ابتدای انقلاب نسبت به سلامت و برنامه‌های مربوط به آن  فراز و فرودی بوده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان تلاش‌‌های بسیاری انجام شده تا خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود اما در سال‌های گذشته مشاهده شده نحوه برخورد با دریافت‌کنندگان خدمات یا نحوه برخورداری آنها از خدمات مناسب با نوسانات اقتصادی متفاوت شده، با افزایش نوسانات اقتصادی برای خانواده‌ها یک چالش جدی در حوزه درمان ایجاد شده است.
مقدسی بیان کرد: طرحی که دولت به عنوان طرح جامع سلامت آغاز کرد و برای آن منابعی را هم کنار گذاشت و خدماتی را نیز ارائه کرد اما ایرادات که انحرافاتی در طرح به صورت طبیعی وجود داشت، باید از همان ابتدا مراقبت لازم صورت می‌گرفت، زمانی که از لحاظ اقتصادی امکان تزریق منابع بیشتر وجود داشت، از این منابع استفاده بهینه‌ای صورت می‌گرفت.
وی ادامه داد: به هر حال غفلت‌هایی وجود داشت، با مضیقه اعتباری و برجسته شدن عیوب این طرح سبب شد تا به سمتی هدایت شویم تا مراقبت بیشتری داشته باشیم، سازمان بیمه سلامت در کشور و استان یک رویکرد اصلاحی در عملکرد این سازمان داشتند تا از منابع موجود استفاده بهینه شود و خدمات به نسبت نیازمندی افراد بین آنها تقسیم شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از این تجربه و تحمیل هزینه‌ها و ایجاد انحرافات، مراقبت‌‌های صورت گرفته در سال ۹۷ امیدوار کننده است هرچند که از بعد اعتباری با مضیقه‌هایی مواجه شدیم که سبب شد مراکز درمانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.
مقدسی افزود: نوع نگاه مجلس شورای اسلامی در این دوره و دوره قبل به بحث سلامت و بیمه سلامت به عنوان یک ضرورت اجتماعی، مثبت است، در برنامه ششم توسعه کشور یک نگاه بهتری در مقایسه با گذشته به این موضوع شده و سعی کردیم در بودجه‌ها اولویت این موضوع را حفظ، ایرادات را برطرف و درصد پوشش را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: هنر مراکز بیمه‌ای این است که با فرهنگ‌سازی کاری کنند که خدمات‌ گیرندگان براساس میزان ضرورت خدمات دریافت کنند و با توجه به امر ضروریِ پیشگیری، همواره هزینه‌های درمان کاهش پیدا کند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترویج فرهنگ عمومی در حوزه بیمه و سلامت یکی از موضوعات بسیار مهم است، باید زمینه آموزش افراد در این زمینه به اندازه‌ای گسترش پیدا کند که آحاد جامعه به ویژه نیازمندان از سیستم بیمه‌ای و نوع ارائه خدمات آن آگاهی کامل پیدا کنند، علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته همچنان مردم طلب خدمات غیرضروری می‌کنند و در حوزه پزشکان نیز هدایت انجام شده در راستای افزایش هزینه‌های درمانی است.
مقدسی خاطرنشان کرد: هنوز هم در مراکز خصوصی و دولتی عمل‌های غیرضروری انجام می‌شود، استفاده غیرضروری از خدمات بیمه‌ای مثل بیمه سلامت سبب افزایش هزینه تمام شده بیمه و بی‌عدالتی در حق خدمات‌گیرندگان واقعی می‌شود، آشنایی افراد از نوع، میزان و اولویت دریافت خدمات سبب کنترل هزینه‌های درمان و ارائه خدمات به نیازمندان واقعی می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده افراد غیر نیازمند از بیمه رایگان و استفاده غیرضروری افراد از آن در کشور انحرافات زیادی در هزینه‌های درمان و استفاده از خدمات ایجاد می‌کند، افزایش آگاهی موضوع درمان و سلامت را مدیریت کرده  و بقا و دوام این گونه طرح‌ها را تضمین می‌کند، به‌طور طبیعی هرچقدر عدم نظارت هزینه‌ها افزایش دهد بقا و تدوام این گونه طرح‌ها مورد تردید و تهدید قرار می‌گیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: هوشمند شدن سیستم بیمه‌ای سبب افزایش ارائه خدمات، افزایش تشخیص درست درمان و در نهایت کاهش هزینه‌ها می‌شود، باید در امر هوشمندسازی مراقبت و دقت بیشتر داشته باشیم.
مقدسی تصریح کرد: در امر اقتصاد هم این گونه است، مشکلات در حوزه اقتصاد، فساد و .. در جامعه به سبب هوشمند نبودن سیستم است، دولت و حاکمیت باید هوشمند‌سازی را ترویج کند تا در همه امور نظارت و کنترل مناسب وجود داشته باشد.
وی با اشاره به وضعیت بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: منابعی از سوی دولت و بانک برای بیمارستان دریافت شده، امسال نیز ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اختصاص پیدا کرده است، یکی دیگر از اقدامات در حوزه بیمارستانی ایجاد فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری و تخصیص اعتبارات و امکانات به بیمارستان خنداب است، از وزیر بهداشت و درمان برای حضور در استان دعوت شده و قرار است به استان سفر کند.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول