اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آمادگی کامل عوامل اجرایی شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: عوامل اجرایی شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی در سطح خیابان‌ها آمادگی کامل دارند.

آمادگی کامل عوامل اجرایی شهرداری برای مقابله با آب‌گرفتگی

علی اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درخصوص بارش باران و آب گرفتگی معابر شهر تهران گفت: خوشبختانه امروز شاهد بارش باران در تهران بودیم.

وی افزود: علیرغم بارش باران به خصوص در مناطق شمالی شهر تهران شاهد آب گرفتگی نبوده و با توجه به تجربیات گذشته از بروز آب گرفتگی جلوگیری کردیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: پس از بارش سیل آسا در فروردین ماه امسال یک تلنگر جدی به مدیریت شهری زده شد و از این رو اقدامات بسیار خوبی در حوزه لایروبی نهرها و رودخانه و شبکه جمع اوری آبهای سطحی شهر تهران انجام گرفت.

وی گفت: پس از لایروبی موفق مسیل‌ها آمادگی خوبی هم در عوامل اجرایی شهرداری تهران ایجاد شد و امروز همه مناطق و بخش‌های اجرایی شهرداری تهران برای مقابله با اثرات بارش باران و برف سناریوی لازم را دارند.

عطایی در پاسخ به این سوال که عموما در هنگام بارش باران آن چیزی که موجب رنجش و ایجاد مشکلات برای شهروندان می‌کند گرفتگی جوی‌ها و انهار کنار خیابان و بالا آمدن آب در خیابان‌هاست برای این مهم چه کرده‌اید گفت: ما در تهران بیش از 10 هزار کیلومتر نهر فرعی در کنار خیابانها داریم.

وی گفت: همان پیمانکارانی که موظف به جمع اوری پسماندها از کوچه و خیابان هستند وظیفه پاکسازی انهار کنار خیابان را بر عهده داشته و نسبت به این موضوع اقدام می‌کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: خصوصا امسال نسبت به پاکسازی زیر پلها و نهرهای سر پوشیده کنار خیابان تأکید شده است و نسبت به سالهای گذشته این موضوع جدی تر گرفته شده است.

عطایی گفت: البته نباید از این موضوع غافل باشیم که برخی از کسبه تولید زباله کرده و زباله خود را به داخل انهار می‌ریزند که نه تنها باعث آبگرفتگی‌های جزئی خیابانی می‌شود بلکه با حرکت زباله‌ها و ریختن آنها به مسیل‌ها باعث گرفتگی مسیل‌ها هم می‌شوند.

وی ادامه داد: ما از کسبه و شهروندان می‌خواهیم در کنار تلاش عوامل اجرایی شهرداری تهران برای پاکسازی انهار حاشیه خیابان‌ها از ریختن زباله در جوی‌ها خودداری کرده و به کمک ما بشتابند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول