اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اورژانس پیش بیمارستانی نیاز شهرضا است

فرماندار شهرضا گفت: با توجه به شهرک شیمیایی رازی، شهرضا نیاز به اورژانس پیش بیمارستانی دارد.

اورژانس پیش بیمارستانی نیاز شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرضا اظهار داشت: شهرستان شهرضا در محور شمال به جنوب کشور و بر سر راه 5 استان قرار گرفته است و این امر ویژگی‌های خاصی را برای این شهرستان فراهم کرده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به شهرک صنعتی رازی شهرضا افزود‌: این شهرک بزرگ‌ترین شهرک شیمیایی کشور و استان اصفهان و بزرگ ترین شهرک صنایع کوچک است.

وی با اشاره به این‌که شهرضا یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی و طیور استان اصفهان است، گفت: شهرستان شهرضا بزرگ‌ترین تولید کننده خوراک دام و طیور است و در این راستا دغدغه‌های پدافندی داریم.

اسدی با بیان این‌که شهرضا بزرگ‌ترین تولید کننده نشاء در استان اصفهان است‌ بیان کرد: نخستین باغ مادری در کشور در این شهرستان ایجاد شده است و در حوزه کشاورزی نیز دغدغه‌های پدافندی وجود دارد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که با توجه به شهرک شیمیایی رازی، شهرضا نیاز به اورژانس پیش بیمارستانی دارد، تصریح کرد، به دلیل تعدد قابل توجه صنایع و به واسطه تولیدات دامی، آزمایشگاه مجهز به تشخیص بیماری دام و انسان در شهرضا داریم، باید از بیماری‌های زیستی در حوزه دام و فرآورده‌های آن که به اقتصاد شهرضا ضربه می‌زند، پیشگیری کرد.

وی با اشاره به تأمین آب آشامیدنی شهرضا از چاه‌ها خاطرنشان کرد: در بحث پدافند آب جایگزین برای شهرستان شهرضا نداریم و تأمین یک منبع آب جایگزین برای شهرضا یک ضرورت است‌؛ وضعیت آب موجود نیز نقص‌هایی دارد و آب و فاضلاب استان اصفهان تمهیدات لازم را در نوع برداشت آب باید داشته باشد.

اسدی با بیان این‌که دشت مهیار به خاطر خشکسالی و عدم تخصیص آب زاینده‌رود با فرونشست روبه‌رو شده است، افزود: این دشت انبار غله استان اصفهان است و با کاهش تولیدات در این دشت روبه رو هستیم باید این دشت خالی از آب نباشد و آن را احیا کرد.

صنایعی شیمیایی برای مصون‌سازی هزینه کنند

عبدالرسول صفری در ادامه جلسه با بیان این‌که 13 مصوبه در قرارگاه پدافند شیمیایی استان اصفهان برای شهرک صنعتی رازی شهرضا مصوب شده است، گفت : آسیب‌ها و تهدیدات شهرک صنعتی رازی شهرضا باید رصد، پایش، کنترل و جلوگیری شود.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان با بیان این‌که صنایعی که در حوزه شیمیایی فعالیت دارند باید برای مصون‌سازی هزینه کنند، بیان کرد: در این شرایط اقتصادی کشور دولت‌ نمی‌تواند در این زمینه هزینه کند باید خود کارخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/63101/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول