اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشکلات ما ناشی از ترجیح روابط بر ضوابط است

استاندار قزوین گفت: بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از آن است که روابط را بر ضوابط حاکم کردیم.

مشکلات ما ناشی از ترجیح روابط بر ضوابط است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استانداری قزوین در جلسه شورای اداری استان که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین اعتقادات مردم را افزایش می‌دهد و برای همین است که تأکید می‌شود این قبیل مراسم‌ها دولتی نشود.

وی با بیان اینکه اگر باهم همکاری نداشته و بهم کمک نکنیم کاری پیش نمی‌رود، افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز این است که دل ما به‌هم نزدیک نیست و گاهی مواقع براساس برداشت‌های شخصی یکدیگر را قضاوت می‌کنیم که این مسایل موجب می‌شود فاصله‌ها زیاد شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: امروز شرایط سختی در کشور داریم و دشمن تمام ظرفیت‌های خود اعم از فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را برای ضربه زدن به ما بکار گرفته است و با ظرفیت‌های سیاسی خود سعی دارد ما را به جان هم بیاندازد.

جمالی‌پور ادامه داد‌: وقتی این اتفاق می‌افتد ما وظیفه داریم در داخل کشور یاری‌گر هم باشیم و از یکدیگر حمایت کنیم بنابراین اگر ما براساس عنصر وحدت در کنار هم قرار بگیریم همواره پیروز هستیم.

وی عنوان کرد: معنای وحدت این است که از تخریب جلوگیری کنیم در غیر اینصورت همه ما خطا کرده و نیازمند امر به معروف هستیم اما اگر تخریب شکل بگیرد، دشمن به اهداف خود می‌رسد.

استاندار قزوین تصریح کرد: دشمن سرمایه‌های زیادی گذاشته تا دشمنی‌های داخلی را افزایش دهد بنابراین در این شرایط وظیفه سنگینی برعهده داریم.

جمالی‌پور گفت: سنگین‌ترین وظیفه در دوران بعد انقلاب مربوط به الان است زیرا در گذشته حداکثر کار دشمنان این بود که هم به ما سلاح می فروختند هم به عراق اما الان شرایط سخت‌تر شده است و سعی دارد با جنگ نرم و از مدار خارج کردن نیروهای انسانی به اهداف شوم خود برسد.

وی بیان کرد: اگر به این نقشه دشمن پی ببریم، می‌توانیم پیروز میدان شویم.

استاندار قزوین افزود: من آمده‌ام به مردم خدمت کنم و اگر به دنبال منافع شخصی بودم ده‌ها شغل اقتصادی به من پیشنهاد شد اما من نرفتم زیرا دیدم امروز وظیفه من آن است که به جای پذیرش نفع شخصی به فکر پیشرفت کشور و پیروزی در برابر دشمن باشم.

جمالی‌پور اضافه کرد: در باور اعتقاد خدمتی من بکارگیری نیروی داخلی در اولویت است البته همه ما ملت ایران هستیم اما اگر نیاز باشد از نیروهای توانمند غیربومی استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: اعتقادم به تجربه و تخصص است و اگر خانمی را ببینم که متخصص‌تر از مرد است قطع به یقین او را بکار می‌گیرم زیرا اعتقادی به تبعیض جنسیتی ندارم.

استاندار قزوین عنوان کرد: در خیلی از موارد به بیراهه رفتیم و اموز آسیب آن را می‌بینیم و امروز بخشی از مشکلات ما ناشی از آن است که روابط را بر ضوابط حاکم کردیم.

جمالی‌پور با اشاره به بودجه کم استان قزوین تصریح کرد: در توزیع بودجه ضعیف‌ترین استان کشور هستیم بنابراین باید به فکر بکارگیری مدیرانی باشیم که توانایی جذب بودجه بیشتری برای استان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام کار سختی است زیرا سال‌های سال این نقص وجود داشته است اما این دلیل نمی‌شود به فکر حل کردن این مشکل نباشیم البته راه سختی در این زمینه در پیش داریم.

استاندار قزوین با تأکید بر لزوم هماهنگی مدیران برای مأموریت‌های کاری اظهار کرد: تمام مأموریت‌های مدیران استان باید با بنده یا معاونان من هماهنگ شود زیرا هر مأموریتی ضروری نیست اما اگر ضرورت داشته باشد من هم می‌آیم و در صورت لزوم امام جمعه را هم با خود می‌بریم.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه مدیران باید برای افزایش اعتماد به مردم نسبت به انقلاب تلاش کنند و دست صنعتگران را بگیرند، گفت: برای صنعتگران و تولیدکنندگان احترام زیادی باید قایل باشیم زیرا در شرایط جنگ اقتصادی فعلی این افراد مجاهد هستند بنابراین مدیران نباید این افراد را پشت در نگه دارند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس بیان کرد: مشارکت مردم در انتخابات رمز پیروزی، استقرار امنیت بیشتر و رمز شکست دشمن است بنابراین همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و برای آینده به مردم امید بدهیم.

استاندار قزوین افزود: مدیران باید اصل بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کرده و مخالف استفاده از بودجه های دستگاه‌های اجرایی برای کمک به ستاد انتخابات هستم و این همکاری و کمک فقط باید در استفاده از امکانات ادارات توسط ستاد انتخابات باشد.

جمالی‌پور یادآور شد‌:دستگاه‌های اجرایی اجازه شکایت علیه یکدیگر در دستگاه قضایی را نداشته و این امر در شأن دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه مشکلات پیش آمده را باید در بین خود حل کرده و در صورت لزوم به استانداری ارجاع دهند.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول