اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه مهدوی: تنها راه مقابله با جاهلیت مدرن توجه به فرهنگ مهدویت است

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم فرهنگ مهدویت را تنها راه برای مقابله بافرهنگ جاهلیت غربی عنوان کرد و گفت: برای مقابله بافرهنگ جاهلیت نوین غربی باید ابتدا آن را شناخته و با آن مقابله کنیم و بهترین راه برای انجام این کار توجه به فرهنگ مهدویت است.

رسانه مهدوی: تنها راه مقابله با جاهلیت مدرن توجه به فرهنگ مهدویت است

حسن ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) مردم را از جهالت نجات داده است، اظهار کرد: بدترین آفت برای یک جامعه جهالت مردم آن و عدم مبارزه با ظلم و ستم است و امام حسین (ع) با ایثار، فداکاری و شهادت خود جهالت را در بین ملت‌های مسلمان از بین برد.

وی با اشاره به توجه ویژه اسلام به عدم جهالت در بین ملت‌های مسلمان گفت: جهالت باعث ایجاد تفرقه در بین ملت‌های مسلمان می‌شود به همین دلیل پروردگار با بعثت حضرت رسول اکرم (س) و قیام حضرت مهدی در آینده، به از بین بردن جهالت در جامعه کمک می‌کند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم یکی از دلایل قیام حضرت مهدی را تلاش برای رفع جهالت در جامعه دانست و بیان کرد: هرچه به ظهور قائم آل محمد نزدیک می‌شویم جاهلیت در جامعه زیاد شده و ملت‌های مسلمان از این جاهلیت صدمه زیادی می‌بینند و یکی از دلایل ظهور حضرت مهدی همین امر است.

ملایی با اذعان به اینکه در فرهنگ معصومین جاهلیت به معنای نادانی نیست، تصریح کرد: عده‌ای تصور دارند در جامعه علمی امروز جاهلیت معنا ندارد درحالی‌که از دیدگاه معصومین جاهلیت یعنی عدم عقلانیت و انجام کارهای نا خردمندانه و نادرست.

وی با تأکید بر توجه انسان به نیروی عقل برای جلوگیری از جاهلیت بیان کرد: پروردگار عقل را آفرید تا انسان با تکیه و پیروی از آن، رو به بندگی آورده و‌ مسیر سعادت را طی کند و اگر در خلاف این مسیر حرکت کند رو به جاهلیت رفته است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم به راه‌های مبارزه با جاهلیت اشاره کرد و افزود: فرهنگ جاهلیت در فرهنگی غربی ظهور کرده و باید با آن مقابله کرد زیرا نمی‌شود کسی منتظر ظهور باشد و برای مقابله با جاهلیت مبارزه نکند و بهترین کار برای انجام این کار این است که باید از زندگی و جهاد سیدالشهدا درس و از سیره پیامبر استفاده کرده و از مادیات دوری‌کنیم.

ملایی فرهنگ مهدویت را تنها راه برای مقابله بافرهنگ جاهلیت غربی عنوان کرد و گفت: برای مقابله بافرهنگ جاهلیت نوین غربی باید ابتدا آن را شناخته و با آن مقابله کنیم و بهترین راه برای انجام این کار توجه به فرهنگ مهدویت است.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس گیلان با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار دارد که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشد و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشراخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول