اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رعایت استاندارد تحقق حقوق عامه و حق ‎الناس است/ راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان

مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: رعایت استانداردها رعایت حقوق عامه و حق‎الناس است و اگر حقوق عامه رعایت نشود آسایش، آرامش و ایمنی مردم جامعه به خطر می‎افتد.

رعایت استاندارد تحقق حقوق عامه و حق ‎الناس است/ راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود فرمانی صبح امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد، اظهار کرد: 22 مهرماه هر ساله به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده و ما به رسم هر سال از واحدها و شرکت‎هایی که در استانداردسازی موفقیت‎هایی را کسب کردند تقدیر می‎کنیم.
وی رعایت استانداردها را رعایت حقوق عامه و حق‎الناس دانست و افزود: اگر حقوق عامه رعایت نشود آسایش، آرامش و ایمنی مردم جامعه به خطر می‎افتد.
مدیرکل استاندارد استان گلستان با بیان اینکه وقتی از استاندارد سخن می‎گوییم ایمنی شهربازی، آسانسورها و ... مطرح می‎شود، بیان کرد: یکی از زیربناهای توسعه اقتصادی هر کشوری رعایت استانداردها و کیفیت کالا و خدمات است و اگر می‎خواهیم در بازارهای بین‎المللی به موفقیت دست یابیم باید به رعایت استانداردها و کیفیت بیشتر توجه کنیم.
فرمانی با بیان اینکه تضمین امنیت روانی، سلامت، بهداشت و ایمنی مصرف‎کنندگان در سطح کشور از دیگر وظایف استاندارد است، یادآور شد: تحقق این مهم بدون همراهی و همکاری دستگاه های نظارتی و واحدهای تولیدی و ... امکان‎پذیر نیست.
وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال حدود 7 هزار و 500 بازرسی از سطح بازار و واحدهای تولیدی گلستان انجام شد، همچنین انجام یک هزار نمونه برداری و برگزاری 9 هزار نفرساعت آموزش برای نیروهای کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد و همکارانمان از دیگر برنامه‎های ما در سال جاری بوده است.
مدیرکل استاندارد استان گلستان ادامه داد: بررسی تمامی نازل‎های سوخت و بررسی 3 هزار باسکول سبک و سنگین در استان گلستان از دیگر برنامه‎های ما در 6 ماهه نخست امسال بوده است.
فرمانی تأکید کرد: امروز استاندارد گلستان در سطح ملی استاندارد تصمیم‎ساز است و در اکثر دستورالمل‎ها و تصمیمات اجرایی نظر استاندارد گلستان اخذ و لحاظ می‎شود.
وی از طراحی اپلیکیشن موبایلی موتور جست‎وجوی استانداردهای ملی و طراحی اپلیکیشن‎های محاسبات فنی آسانسور توسط کارشناسان خبر داد و با اشاره به آزمون پیش‎بسته‎بندی گفت: امروزه بازار به سمت محصولاتی رفته است که از پیش، بسته‎بندی شده‎اند لذا نخستین آزمایشگاه پیش‎بسته‎بندی کشور در گلستان راه‎اندازی شد و نخستین آزمون پیش‎بسته‎بندی در هفت برند دستمال کاغذی در این استان انجام شده است.
مدیرکل استاندارد استان گلستان متذکر شد: این آمادگی در گلستان وجود دارد تا اولین آزمایشگاه مرجع پیش‎بسته‎بندی در تمامی کمیت‎هایی باشیم که استاندارد در سطح کشور به آن نیاز دارد.
انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول