اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

درختانی که با بهانه به نام افراد می‌شوند

دهیار روستای مزده نطنز از اجرای طرح «من یک باغبان هستم» در این روستا خبر داد و گفت: در این طرح به هر بهانه‌ای یک درخت در روستا کاشته می‌شود و آن درخت پلاک خورده و به نام طرف با متن دلخواه چاپ و در کنار درخت قرار می‌گیرد، در این طرح تا کنون هزار اصله درخت کاشته شده است.

درختانی که با بهانه به نام افراد می‌شوند

مجله فارس پلاس اصفهان؛ علی مشربی: حدود ۲۵ کیلومتر از نطنز به سمت اصفهان که برویم روستای زیبایی به نام مزده پیداست، روستایی بسیار قدیمی که دارای خانه‌های سنگی و خشت گلی با اقلیمی سبز آب و هوای کوهستانی درجایی بکر و دست‌نخورده است.

 اما مردم این روستا که اغلب در نطنز، تهران و اصفهان سکونت دارند و در ایام خاص نظیر تابستان و ایام عید نوروز و محرم به این روستا مراجعه می‌کنند دوست داشتند روستایشان از هر نظر نمونه باشد تا این نمونه الگویی برای شهرستان نطنز، استان اصفهان و کشور باشد.

 از این‌ رو یک جمعیتی از متولدین این روستا به‌ عنوان تشکل مردم‌آبادی در این منطقه تشکیل‌ شده و اهداف بسیار خوبی را دنبال می‌کنند. جمشید خادمی دهیار این روستا در این باره می‌گوید: باهدف اتحاد و همدلی و مشارکت در حفظ محیط‌زیست و احیای باغ‌های از بین رفته، مردم این روستا تصمیم گرفتند که این روستا را بازسازی کنند که همه هزینه‌های این بازسازی از طرف تشکل و مردم پرداخت می‌شود.

 وی در خصوص طرح‌های اجرا شده افزود: یکی از طرح‌ها احیای باغ‌های از بین رفته مردم است ما به صاحب باغ مراجعه و از وی اجازه می‌گیریم و باغ را برای خود آن فرد احیا می‌کنیم و بعد تقدیم آن می‌کنیم، کاری که بسیار ارزشمند است.

 دهیار روستای مزه از دیگر اقدامات این تشکل را احداث زمین ورزشی، ایجاد فضای سبز، بازسازی دیوارهای فروریخته روستا برای مبلمان روستایی و هرچه زیباتر جلوه دادن این روستا نام برد و گفت: تیم‌های عملیاتی برای ایجاد فضای سبز اصلاح باغات اصلاح درختان خشکیده ایجاد فضای سبز در روستا انتخاب شد است.

خادمی به یکی از این طرح‌ها با عنوان «من یک باغبان هستم» در روستای مزده اشاره کرد و گفت: در این طرح به هر بهانه‌ای یک درخت در روستا کاشته می‌شود و آن درخت پلاک خورده و به نام طرف با متن دلخواه چاپ و در کنار درخت قرار می‌گیرد، مردم این روستا از سال گذشته تا کنون در این طرح هزار اصله درخت کاشته‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی فرزندی به دنیا می‌آید پدر و مادر برای او درختی را می‌کارند و بعد به او می‌گویند این درخت مال توست، این‌ یک حس زیبا را به بچه منتقل کرده و او، خود را در برابر درختش و سایر درختان متعهد می‌داند.

دهیار روستای مزده نطنز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح در سراسر ایران اسلامی اجراشده ا شاهد همدلی و ایجاد فضای سبز در کل ایران باشیم و از زمین خدا به‌ خوبی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/63025/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول