اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۹ درصد مردم کشور هنوز بیمه درمانی ندارند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مصوبه آیین‌نامه‌ بیمه اجباری مردم، گفت: هنوز ۹ درصد مردم کشور بیمه خدمات درمانی ندارند.

۹ درصد مردم کشور هنوز بیمه درمانی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بایستی در یک فاصله زمانی معقول همه کشور به پوشش همگانی سلامت یعنی خدمات ضروری و ایده‌آل دست‌ یابند.

وی خدمات ضروری و ایده‌آل در پنج سطح ارتقاء سلامت را، پیشگیری، درمان، توانبخشی، طب تسکینی و مراقبت‌های قبل از مرگ به همه اقشار جامعه بدون هیچ تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی، منطقه‌ای و اقتصادی نام برد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از هدف‌های چهارگانه نظام سلامت را جلوگیری از به زحمت افتادن مردم از لحاظ مالی به هنگام بیماری برشمرد و گفت: رئیس جمهور وقت، این امر را  تایید و امضاء کرده‌ که تا چند سال آینده آن را اجرایی کنیم و از لحاظ پوشش خدمات سلامت تا سال ۲۰۲۳ سعی کنیم در منطقه، کشور اول باشیم.

حریرچی تاکید کرد: بیمه اجباری مردم فاکتور و نفعش ابتدا به دولت و بعد به مردم برمی‌گردد لذا در استان کردستان تا پایان سال‌جاری باید حتی یک نفر بدون پوشش خدمات بیمه وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت کاهش پرداختی‌ها از جیب مردم بود چراکه قبل از این طرح به مدت ۴۰ سال پرداختی‌ها از جیب وصول می‌شد که حدود ۵۰ درصد هزینه‌های زندگی را شامل می‌شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در سال ۸۹ پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت و پزشکی به ۵۸ درصد رسید اما بعد از طرح تحول در حال حاضر این امر به ۳۲ درصد رسیده است بنابراین کاهش آن به ۲۵ درصد ضروری است این امر به طور خاصی در استان کردستان به تبع کشور باید پیگیری شود.

حریرچی با بیان اینکه مردم کردستان شایسته بهترین خدمات هستند خاطرنشان کرد: بیمارستان کوثر سنندج از لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها از بیشتر بیمارستان‌های تهران و شهرهای بزرگ وضعیت بهتری دارد.

وی عنوان کرد: کردستان یکی از استان‌های پربیمار فرصت به خارج از استان و شهرهای بزرگ است لذا باید سعی شود مردم کرد در استان کردستان  توسط کادر درمانی کرد، درمان شوند و ۹۰ درصد خدمات درمانی رادریافت کنند.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مصوبه آبان‌ماه امسال که آیین‌نامه‌ آن دال بر بیمه اجباری مردم است و شهریور ۹۸ تصویب شد، گفت: متاسفانه هنوز ۹ درصد مردم کشور بیمه خدمات درمانی ندارند با وجود اینکه دفترچه‌های نزد مردم ۱۰۰ درصد ولی تکراری است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول