اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سایت‌های دانلود کشور ساماندهی می‌شوند/ اعطای مجوز به 4 رسانه فراگیر

رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر گفت: قوانینی که بر محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر حاکم است، با آنچه در سازمان صداوسیما حاکم است، کاملا تفاوت دارد و هیچ شباهتی باهم ندارند.

سایت‌های دانلود کشور ساماندهی می‌شوند/ اعطای مجوز به 4 رسانه فراگیر

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، صبح امروز اول آبان ماه، سیدصادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صدا و تصویر فراگیر و نمایندگان رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در ساختمان این سازمان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست امامیان در سخنانی گفت: با توجه به اینکه چندی پیش فعالیت دوستان ما در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که اقدام به ارائه لینک برای دانلود فیلم می‌کردند، مختل شد، تصمیم گرفتیم که مشکل را حل کنیم و در این زمینه فرایند ساماندهی تقریبا انجام شده است. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت قوانین محتوایی صداوسیما با شرکت‌های خصوصی ارائه محتوا اشاره کرد و عنوان داشت: قوانینی که بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر حاکم است، با آنچه که در سازمان صداوسیما حاکم است، کاملا تفاوت دارد و هیچ شباهتی با هم ندارند. 

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر همچنین با اشاره به تغییرات و تنوع رسانه‌ها در سراسر دنیا گفت: این تنوع با مدیریت قبل امکان پذیر نیست.

امامیان با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در تعامل کامل با رسانه‌های فعال در این حوزه کار می‌کند گفت: تاکنون 73 مجوز به این رسانه‌ها اعطا شده و 150 درخواست مجوز نیز در دست بررسی است.

امامیان در این مراسم که برخی از مدیران سایت های دانلودی نیز حضور داشتند به ساماندهی این سایت ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که استفاده مردم از این سایت ها زیاد است و اصل دانلودی بودن غیرقانونی نیست، باید این سایت ها با سازوکار مناسبی پیش بروند و ارائه خدمت کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر با اشاره به طی شدن مسیر صدور مجوز، بحث کپی رایت و صیانت از مساله محتوا گفت: اعطای مجوز به رسانه‌ها به معنای شروع همکاری ما با دوستان است و ما مسئولیت نظارت بر محتوا را به عهده خود رسانه‌ها می دانیم. هر مسئله ای که در امر محتوا به وجود بیاید مسئول رسانه‌ها هستند بنابراین باید مکانیزمی داشته باشید و محتوای منتشر شده را نظارت کنید.

صادق امامیان گفت: سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در صدد است به پیشرفت این صنعت کمک کند و رسانه‌های از این دست را قلمروی رسانه ای در مقابل ابر رسانه‌ها می داند؛ ما تلاش می‌کنیم تا صنعت رسانه ای کشور را رونق دهیم.

به گزارش فارس، همچنین در این مراسم به 4 موسسه آپ تی‌وی، موبو مووی، هکس دانلود و فیلم تو مووی مجوز ارائه شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول