اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نخستین منشور زیست دانشجویی در تهران منتشر شد

نخستین راهنمای نحوه زندگی دانشجویان با عنوان «منشور زیست دانشجویی در تهران» منتشر شد.

نخستین منشور زیست دانشجویی در تهران منتشر شد

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،‌ نخستین راهنمای نحوه زندگی دانشجویان سال اولی با عنوان «منشور زیست دانشجویی در تهران» توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و مشارکت معاونت فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری منتشر شد.

پایان دوره دبیرستان و ورود به دانشگاه به ویژه برای دانشجویان سال اولی شهرستانی همراه با سبک جدید زندگی در کلانشهر تهران است و اغلب این تازه ورودها به دلیل آشنایی کم با محیط دانشگاه، زندگی خوابگاهی و زندگی در ابرشهری چون تهران با انواع مشکلات و چالش ها دست و پنجه نرم می کنند.

 منشور زیست دانشجویی، اطلاعات اولیه و مورد نیاز در خصوص تاریخچه تهران و اطلاعات پایه پایتخت اعم از جمعیت، تقسیمات شهری، سراهای محلات و غیره را در اختیار دانشجویان قرار داده و شماره تلفن های ضروری که احتمالا در طول دوران دانشجویی مورد نیاز آنها خواهد شد نیز در این منشور آمده است. 

آن دسته از اطلاعاتی که یک دانشجو در رابطه با واژه شناسی دانشگاه، فعالیت های دانشجویی، تیپ شناسی دانشجویان، خوب و بد خوابگاه دانشجویی، سایت‌ها و اپلیکیشن های دانشجویی، گشت و گذار دانشجویی در تهران و شبکه اجتماعی دانشگاهیان لازم است که بداند را می‌تواند در مدت زمان کوتاهی با مطالعه راهنمای زندگی دانشجویی در تهران کسب کند.

 بسیاری از دانشجویان جدیدالورود درخصوص مسائلی مانند انتخاب هم‌قطار، تغذیه دانشجویی، آسانسور، آداب حضور در کلاس، جزوه نویسی و جزوه گرفتن، ورزش، استفاده از امکانات و غیره چالش دارند، منشور زیست دانشجویی به آنها کمک خواهد کرد تا با آگاهی بیشتر این مراحل را طی کرده و کمتر دچار بحران شوند.

در این منشور خطاب به دانشجویان عنوان شده که از چهار عادت مخرب در طول تحصیل خودداری کرده و با اشاره به 10 جمله غلط مصطلح در بین دانشگاهیان تاکید شده که به این باورهای غلط توجهی نداشته باشند و به دانشجویان توصیه می‌شود جهت اطلاع از این نکات مهم و با اهمیت منشورزیست دانشجویی در تهران را مطالعه کنند.

این گزارش می افزاید که در راهنمای زندگی دانشجویی در تهران به انواع تیپ های دانشجویی و ویژگی های هر یک از این تیپ ها از قبیل کسانی که غر می زنن، کسانی که سیاسی هستند، کسانی که فقط دنبال تفریح هستند و...اشاره شده است و برای اطلاع از دیگر تیپ های شخصیتی و سلوک و رفتار هر یک ازآنها پیشنهاد می شود دانشجویان سال اولی این راهنما را تهیه و مطالعه کنند.

به گزارش فارس،‌ منشور زیست دانشجویی به تعداد 5 هزار نسخه توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران چاپ و از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم در بین دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشجویی تهران توزیع می‌شود همچنین بزودی فایل الکترونیکی آن نیز جهت استفاده عموم دانشجویان بر روی خروجی سایت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و وزارت علوم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول