اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بیش از 40 درصد دانش آموزان پایه دهم جذب هنرستان‌ها شدند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت:در سال تحصیلی جاری بیش از 23هزار و 646دانش آموزان وارد پایه دهم متوسطه مدارس نظری و هنرستان ها شدند که بیش از 40 درصد این دانش آموزان در 229 هنرستان استان هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.

بیش از 40 درصد دانش آموزان پایه دهم جذب هنرستان‌ها شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدقویدل ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: در سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور تأکید بر آموزش های مهارتی و نیز افزایش و کیفیت آموزه های علمی است.

وی افزود: در پایان برنامه ششم توسعه، نسبت سهم دانش آموزان محصل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش به دانش آموزان محصل در رشته های نظری ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است.

قویدل جذب دانش آموزان پایه دهم هنرستان های کار و دانش را بالاتر از میانگین کشور عنوان کرد و اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان ورودی پایه دهم مدارس متوسطه استان به هنرستان ها وارد شدند که جمعیتی بالغ بر ۹ هزار و ۲۷۳ را تشکیل می دهد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت:سهم جذب کاردانش پایه دهم متوسطه در کشور برای استان هرمزگان ۱۹ممیز ۲۱ صدم درصد است که با  جذب ۲۶ ممیز ۲۹صدم درصد دانش آموزان پایه دهم در هنرستان های کاردانش در استان، هرمزگان حدود ۷درصد از سهمیه کشوری بالاتر قرار دارد.

این مسؤول خاطر نشان ساخت: ایجاد هنرستان‌ها در نقاط مختلف استان، تجهیز و کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی، افزایش رشته های متناسب با اشتغال استان هرمزگان، مشاوره و آشنایی دانش اموزان و خانواده‌ها با ظرفیت هنرستان‌ها از جمله مهم‌ترین عواملی بوده است که تمایل به ورود دانش آموزان به هنرستان‌ها را افزایش داده است.

دادی ادامه داد: در استان هرمزگان ۱۷۳ هنرستان کاردانش وجود دارد که از این تعداد ۴۰ هنرستان در شهرستان بندرعباس قرار دارند و ۵۷ رشته در هنرستان‌های فنی حرفه ای و کار و دانش استان تدریس می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول