اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام جهانی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اربعین فرصتی طلایی است، گفت: حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام جهانی است.

حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به مناسبت رحلت رسول اکرم (ص) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اربعین نه تنها در صدر اسلام سابقه دارد، بلکه پیش از آن نیز به عنوان یک فرهنگ و ادبیات مطرح بوده و این مهم نشان دهنده اربعین به عنوان یک موضوع مهم دینی است.

وی با بیان اینکه در روایات درباره اربعین و اهمیت آن بسیار صحبت شده است، تصریح کرد: گفته شده هر جایی که مسجد واقع شده، تا 40 منزل همسایه مسجد محسوب می‌شود و در دین نیز درباره همسایه بسیار سفارش شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در متون دینی آمده است اگر 40 مؤمن برای انسان دعا کنند، بجز حق الناس خدا از لغزش‌های دیگرش می‌گذرد.

امام جمعه قزوین افزود: پیغمبران (ص) در چهل سالگی به رسالت مبعوث می‌شدند و گفته می‌شود انسان در چهل سالگی صاحب عقل کامل می‌شود و می‌تواند احساسات خود را کنترل می‌کند.

وی اربعین را فرصتی طلایی و معنوی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارهای علمی و سایر فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم وقتی با اربعین گره می‌خورد، با اثرگذاری بسیار زیادی جلوه‌گری می‌کند و عظمت حقیقی پیدا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمودند هر بنده‌ای که چهل روز خود را برای خداوند متعال خالص گرداند، چشمه‌های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا در سوره مریم می‌فرماید آن کسانی که حقیقتاً ایمان دارند و زمانی که نام خدا را می‌شنوند دل هایشان به لرزه می‌افتد و ثابت قدم می‌مانند و خداوند محبت آنها را در دل همه عالم قرار می‌دهد. راه رسیدن به این مرحله، عمل به کلام رسول خداست.

وی اظهار کرد: امام رضا (ع) می‌فرمایند هر بنده‌ای را که خدا برای کاری انتخاب کند، شرح صدر به او می‌دهد، قلبش را مملو از حکمت کرده و خدای متعال از علوم الهامی به او می‌دهد که غیر از علوم اکتسابی است و این ها محصول اربعین است.

امام جمعه قزوین به اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز قیام جهانی است که زمینه ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم خواهد کرد. امسال پرچم 50 کشور در مسیر کربلا دیده شد و این عظمت پیاده‌روی اربعین را نشان می‌دهد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا فرمودند من جز زیبایی چیزی ندیدم، افزود: امروز عظمت و شکوه حضور مردم مسلمان در پیاده‌روی اربعین، ترجمه کلام حضرت زینب (س) است و مشاهده می‌کنیم این عظمت هر روز بیشتر می‌شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول