اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب شد

هومان اسعدی دبیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب شد

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری در حکمی هومان اسعدی را به عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منصوب کرد.

در نشستی با حضور معاون امور هنری، محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی و علی ثابت‌نیا، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، حکم دبیری هومان اسعدی اعطا شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری گفت: جشنواره موسیقی جوان ظرفیت عمده‌ای دارد و خوشبختانه توجه به آن بیشتر شده و دامنه اجتماعی جشنواره در دوره اخیر تقویت یافت، امیدواریم که تأثیر اجتماعی این رویداد بیشتر و فرصت‌هایی برای دیده شدن هنرمندان جوان و برگزیدگان جشنواره فراهم شود.

هومان اسعدی از هفتمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان دبیری این جشنواره را به عهده دارد.

جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، عرصۀ گشایش و نمایش استعدادهای جوان و نیز نقش استادان و هنرمندانِ موسیقی در آموزش و تقویت انگیزه و تکاپوی ایشان است.

«جشنوارۀ ملی موسیقی جوان» که تا کنون سیزده دوره خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است، هرساله در سه بخش اصلی «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی نواحی ایران» و «موسیقی کلاسیک» برگزار می‌شود.

این جشنواره در قالب سه گروه سنی «الف» ۱۵ تا ۱۸ سال، گروه سنی «ب» ۱۹ تا ۲۳ سال، و گروه سنی «ج» ۲۴ تا ۲۹ سال، برگزار می‌شود. متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

همچنین، در حوزۀ موسیقی دستگاهی، علاوه بر بخش «حفظ کل ردیف موسیقی ایرانی»، «بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی» با موضوع «آهنگسازی‌ ـ نوازندگی» در نظر گرفته شده است. در این بخش نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی (تار، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی)، با سقف سنی ۲۹ سال، مجاز به شرکت هستند.

این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود. در مرحلۀ اول باید رپرتوارِ مشخص‌ شده برای هر بخش به صورت تصویری ضبط و در موعد مقرر، همراه با مدارکِ مندرج در فراخوان، به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شود. پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئت‌های داوری، از منتخبین برای شرکت در مرحلۀ نهایی و اجرای صحنه‌ای در جشنواره دعوت به عمل می‌آید.

این جشنواره از مهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی در ایران است که شهریورماه برگزار می‌شود. انجمن موسیقی ایران مسئول برگزاری این جشنواره است. هومان اسعدی دبیر دوره‌های هفتم تا سیزدهم جشنواره ملی موسیقی جوان بوده‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول