اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقال نظامیان تروریست آمریکا از عراق به کویت و قطر

وزیر دفاع عراق با بیان اینکه نظامیان آمریکایی در عراق تعدادشان به 150 سرباز می‌رسد، گفت که این نظامیان به قطر و کویت منتقل خواهند شد.

انتقال نظامیان تروریست آمریکا از عراق به کویت و قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق امروز درباره مقصد نظامیان تروریست آمریکایی که اخیرا وارد این کشور شدند، اظهاراتی مطرح کرد.

الشمری به شبکه خبری «السومریه» گفت که نظامیان آمریکایی از سوریه وارد عراق شدند؛ زیرا هیچ گونه معاهده‌ای در این زمینه، بین سوریه و آمریکا وجود نداشت.

وی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی تعدادشان به 150 سرباز می‌رسد و طی چهار هفته دیگر، از عراق خارج خواهند شد.

وزیر دفاع عراق در پایان اعلام کرد که مقصد بعدی این نیروها، پایگاه‌های نظامی آمریکا در کویت و قطر خواهد بود.

این در حالی است که یک مقام امنیتی عراق دوشنبه هفته جاری از ورود یک هزار نظامی آمریکایی خارج شده از سوریه به استان نینوا در شمال عراق خبر داد.

این منبع تصریح کرد، نیروهای آمریکایی در منطقه مرزی سیمالکا حضور داشتند که یک گذرگاه مرزی رابط میان استان الحسکه در سوریه با منطقه کردستان عراق است «و معلوم نیست این نیروها بعدا به سمت کجا می‌روند، اما بر اساس اطلاعات دریافتی بخش اعظم آنها به سمت منطقه کردستان عراق خواهند رفت».

در همین ارتباط، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا صبح امروز چهارشنبه در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد بغداد شد و با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «نجاح الشمری» همتای عراقی خود دیدار کرد.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسپر با عبدالمهدی دیدار کرده، ولی جزئیات بیشتری از محتوای این دیدار منتشر نکرد.

سفر اسپر به بغداد کمتر از یک روز پس از اعلام توافق مسکو و آنکارا برای استقرار نیروهای سوری و پلیس نظامی روسیه در شمال شرق سوریه و خروج شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از مرزهای سوریه و ترکیه صورت می‌گیرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد (+) که شامگاه گذشته ۷۰ نظامی تروریست آمریکا و نظامیان فرانسوی و انگلیسی از سوریه خارج شدند. سانا همچنین تأکید کرد که نظامیان آمریکا، ۱۳۰ زن داعشی را نیز با بالگرد از سوریه وارد عراق کردند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول